Назад

Методичні рекомендації до постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 300 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”. Зміни та роз’яснення до порядку надання субсидії. (додаються).

Про внесення змін до Закону України «Про психіатричну допомогу» (додаються).

Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії (додається).

Інструкція про порядок заповнення бланку Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (додається).

Міжнародна організація з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Уряду Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, що діє через Міністерство з міжнародного розвитку (DFID), розпочинає проект підтримки самозайнятості внутрішньо переміщених осіб та місцевих громад в Україні.

Партнером проекту у Чернігівській області є громадська організація «Чернігівській громадський комітет захисту прав людини».

Завдяки проекту підтримки малого бізнесу «Інтеграційна та стабілізаційна підтримка шляхом забезпечення засобами існування внутрішньо переміщених осіб та населення, що постраждало внаслідок конфлікту в Україні» понад 50 чернігівців та внутрішньо переміщених осіб, які проживають на території Чернігівської області, отримають можливість заснувати та розвинути власний бізнес. Проект передбачає кілька етапів, у межах яких дводенні тренінги, приватні консультації, написання та захист бізнес-планів. Завершальний етап передбачає виділення грантів для учасників на суму до 625 фунтів стерлінгів (до 20 000 грн).

Вимушені переселенці та мешканці Чернігівської області можуть отримати грантову підтримку на розвиток власного бізнесу

Міжнародна організація з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Уряду Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, що діє через Міністерство з міжнародного розвитку (DFID), розпочинає проект підтримки самозайнятості внутрішньо переміщених осіб та місцевих громад в Україні.

Партнером проекту у Чернігівській області є громадська організація «Чернігівській громадський комітет захисту прав людини».

До участі в проекті запрошуються:

Внутрішньо переміщені особи (ВПО) з Донецької, Луганської областей та Криму віком 18 - 60 (жінки та чоловіки), які проживають (перебувають) на території Чернігівської області. Місцеві мешканці Чернігівської віком 18 - 60 (жінки та чоловіки). Особлива увага приділятиметься ветеранам АТО, які повернулись із пораненнями, які унеможливлюють їх повторну мобілізацію, а також особам з особливими потребами, представникам ромської комуни, безробітним членам місцевим громад.

ЕТАП І. У РАМКАХ ПРОЕКТУ ЗАПЛАНОВАНО ДВОДЕННИЙ ТРЕНІНГ (м. Чернігів, січень 2017 року)

План тренінгу:

Аналіз ринку, основи маркетингу, започаткування підприємництва: ресурси, мотивація, ідеї.

Юридичні аспекти приватного підприємництва.

Планування фінансів.

Як підготувати бізнес план.

Основи бух. обліку та податкової звітності.

Вимоги до учасника: вже розпочав свій проект або хоче стартувати власний бізнес

Формується 2 групи, з 25 – 30 учасників кожна група (з них 65%– ВПО,  35% – місцеві мешканці)

ЕТАП ІІ. ПРИВАТНІ КОНСУЛЬТАЦІЇ

Для кожного учасника проекту буде надано експерта для допомоги у формуванні бізнес-плану. 

ЕТАП

ІІІ. ЗАХИСТ БІЗНЕС-ПЛАНІВ АБО ЗАЯВОК

Коротка презентація бізнес-плану перед комісією МОМ, в результаті якої буде прийняте рішення про виділення гранту. 

ЕТАП ІV. НАДАННЯ ГРАНТІВ

Для 60% учасників проекту кожної з груп буде виділено гранти для закупівлі обладнання.  Розмір гранту: до 625 фунтів стерлінгів (приблизно до 20 000 грн) на кожний грант. Призначення: обладнання, інструменти, професійна техніка, меблі тощо.

ЯК ДОЛУЧИТИСЬ ДО ПРОЕКТУ 

1. Зателефонувати програмному координатору Чернігівського громадського комітету захисту прав людини (Катерина Данькова, 063-158-32-46).

2. Подати коротку заявку на співбесіду програмному координатору

3. Надати копії:

довідки ВПО (лише для переселенців); усіх сторінок паспорту та ідентифікаційного коду; свідоцтва про реєстрацію ФОП (необов’язково, але буде вважатися як перевага).

ТЕРМІН ПОДАЧІ ЗАЯВОК - ДО 30 ГРУДНЯ 2016!

*Передбачається конкурсний відбір кандидатів на участь у програмі.

Катерина Данькова

Чернігівський громадського комітету захисту прав людини

Тел. 063-158-32-46

Email: protection. ua@gmail.com; web-site: www. protection. org.ua

Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за дітьми-інвалідами та інвалідами 1 групи.

17 травня 2016 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за дітьми-інвалідами та інвалідами 1 групи» за № 1369-УШ, яким передбачається з 1 січня 2017 року призначення надбавки на догляд за дитиною-інвалідом підгрупи А одному з батьків, прийомних батьків, батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу, усиновителів, опікуну, піклувальнику незалежно від факту роботи, навчання, служби.

Відповідно до зазначеного Закону повідомляємо одержувачів державної соціальної допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» і соціальної пенсії на дітей-інвалідів відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» про дані зміни, умови їх впровадження та проведення перерахунку.

Зміни до порядку надання субсидії з 1 травня 2016 року

Стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги. Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

Стосовно призначення субсидії на оплату послуг з управління будинком

Постановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком. Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

Про період врахування доходу для призначення субсидії

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням. Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

- двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;

- трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи;

- чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

Стосовно повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Департамент економічного розвитку облдержадміністрації повідомляє про можливість участі у Програмі кредитування соціальних підприємств

Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) та АТ «Ощадбанк» розпочали впровадження інноваційної програми, що забезпечить кредитування соціальних підприємств за низькими відсотковими ставками. Джерелом фінансування кредитів є програма технічної допомоги Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) вартістю 30 млн. доларів США, виконавцем якої є Western NIS Enterprise Fund.

Користь від програми в першу чергу отримають ті українці, які потерпіли від конфлікту на сході країни, у т.ч. вимушені переселенці з південних та східних регіонів, а також інваліди, малозабезпечені жінки та представники інших незахищених суспільних груп. У квітні поточного року WNISEF та Ощадбанк мають спільно визначити перших отримувачів кредитів шляхом відкритого конкурсу.

Показники майбутньої програми:

загальна сума кредитів, які будуть видані в рамках програми протягом наступних трьох років, складе 100 млн. грн;  сума одного кредиту перебуватиме у межах від 250 тис. до 2,5 млн. грн;

програма гарантує, що для класичних соціальних підприємств (діяльність яких спрямована виключно на вирішення соціальних питань) ставка за затвердженим кредитом складатиме не більше 5% річних, а для тих, які витрачають суттєву частку своїх прибутків на фінансування соціальних підприємств або суспільно корисної діяльності – не більше 10% річних; 

За період діяльності програми буде загалом видано 150-300 кредитів.

Бланк заявки на участь у цій інноваційній програмі можна завантажити на сторінці

http://www.gurt.org.ua/news/grants/31960/.

Заявку відправляти менеджеру програми Василю Назаруку електронною поштою за адресою vnazaruk@wnisef.org.

Контакти:

Василь Назарук

vnazaruk@wnisef.org

(+38044) 490-55-80, 490-55-89

Роз'яснення щодо нових умов призначення допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів відповідно до Закону України

„Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 24.12.15 №911-VIII та постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” від 25.12.16 № 1181

З 1 січня 2016 року змінено порядок призначення тимчасової допомоги дітям батьки, яких ухиляються від сплати аліментів та допомоги на дітей одиноким матерям.

1. У якому розмірі надається тимчасова допомога на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів та допомога на дітей одиноким матерям.

1.1. Тимчасова допомога на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Максимальний розмір такої допомоги становить:

на дитину до 6 років – 583,5 грн.;

на дитину від 6 до 18 років – 727,5 грн.;

1.2. Допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Максимальний розмір такої допомоги становить:

на дитину до 6 років – 1167 грн.;

на дитину від 6 до 18 років – 1455 грн.;

на дитину від 18 до 23 років – 1378 грн. (за умови навчання);

2. Дії осіб для призначення (продовження) допомог за новими умовами.

2.1. Особи, які звертаються до управління соціального захисту населення за наданням тимчасової допомоги на дітей батьки, яких ухиляються від сплати аліментів подають:

- заяву;

- копію свідоцтва про народження дитини;

- довідку про реєстрацію місця проживання (перебування) заявника та дитини;

- рішення суду (виконавчий лист) про стягнення з одного з батьків аліментів на дитину;

- довідку державної виконавчої служби, що підтверджує факт несплати аліментів одним з батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення;

- декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

2.2. Особи, які отримували допомогу на дітей одиноким матерям у 2015 році і період виплати припадає на 2016 рік, виплата допомоги таким особам із врахуванням підвищеного розміру продовжується до закінчення періоду виплати допомоги без їх звернення до управління соціального захисту населення.

Особи, які отримували допомогу у гарантованому розмірі 30% прожиткового мінімуму (без врахування доходу сім’ї) подають лише заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

Особи, які звертаються за призначення допомоги на дітей одиноким матерям вперше подають:

- заяву;

- витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;

- копію свідоцтва про народження дитини;

- довідку про проживання дитини з матір'ю, видана за місцем проживання сім'ї;

- декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

3. Особливості в наданні допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям батьки, яких ухиляються від сплати аліментів.

Якщо батьки отримували допомогу на дітей одиноким матерям та тимчасову допомогу дітям, батьки яких ухиляється від сплати аліментів у визначеному гарантованому розмірі (без врахування доходу сім'ї), їм надано право на отримання зазначених допомог з 1 січня 2016 року, за умови її звернення до органу соціального захисту населення у періоді з січня по березень 2016 року. Одинокі батьки повинні в управлінні соціального захисту населення подати заяву та заповнити декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за 6 місяців (липень-грудень 2015 року).

4. Здійснення перевірки достовірних даних про доходи осіб, які звертаються за призначенням допомог, інформації про спільне проживання та ведення господарства одиноких матерів з батьками дітей. При призначенні допомоги на дітей одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів не передбачено здійснення соціальними інспекторами нагляду щодо факту спільного проживання та ведення господарства матері з батьком дітей.

Проте соціальні інспектори мають право перевіряти достовірність наданих та задекларованих даних про доходи її отримувачами шляхом запитів до територіальних органів ДФС, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Інформація про субсидії

Влітку: люди переживали в очікуванні опалювального сезону - як будемо платити за тепло при таких цінах? Зараз вже понад 5 млн. сімей отримали житлові субсидії. Держава забезпечила надійну та ефективну підтримку сім'ям, які не в змозі оплачувати високу вартість послуг. Але із впровадженням змін у програмі субсидій почали ширитись різноманітні чутки, однією з яких є наступна: «Якщо не використаєш весь обсяг газу (чи іншої послуги), доведеться повертати субсидію у кінці опалювального сезону».

Розмір субсидії розраховується виходячи з об'ємів соціальної норми споживання, що визначена постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» незалежно від фактично спожитих обсягів природного газу чи інших комунальних послуг. Фактичне споживання комунальних послуг домогосподарством відрізняється від нормативного, воно може бути більшим або меншим від соціальних норм споживання. Не потрібно «випалювати» весь обсяг природного газу, чи даремно використовувати інші комунальні послуги (холодну воду, електроенергію), на які надається субсидія. Сума субсидії, яку органи соціального захисту населення переказують на рахунки виконавців/виробників комунальних послуг для оплати їх вартості і яка не викорастана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, може бути зарахована як оплата у майбутніх розрахункових періодах.

Зменшене споживання комунальних послуг жодним чином не вплине на розмір субсидії на наступний опалювальний період, оскільки вона розраховується виключно на основі соціальних норм споживання. Ще раз наголошуємо, що споживати комунальні послуги економно - вигідно. Якщо не використаєте весь обсяг газу (чи іншої послуги), нічого повертати не потрібно, ви все рівно будете користуватись субсидією.

Зміни до Порядку призначення допомоги одиноким матерям та дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів

Уряд удосконалив порядок призначення допомоги одиноким матерям та дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів. Відповідну постанову Кабінет Міністрів України ухвалив 25 грудня.

Документ прийнято з метою приведення у відповідність до норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України порядків призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, та забезпечення своєчасної виплати одержувачам. Зазначений закон, схвалений Верховною Радою України 24 грудня 2015 року, набуває чинності з 1 січня 2016 року.

Допомога на дітей одиноким матерям (батькам) надаватиметься у розмірі, що дорівнює різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї.

Тимчасова допомога на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, становитиме різницю між 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Уряд установив, що для громадян, які звернуться у період січня-березня 2016 року за наданням допомоги одиноким матерям та тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину за новими умовами, зазначені допомоги призначаються з 1 січня 2016 року.

Крім того, постановою передбачається налагодження обміну інформацією між структурними підрозділами соціального захисту населення та підрозділами ДФС, Пенсійним фондом тощо при призначенні допомог, які надаються із врахуванням доходу сім’ї.

Прийняття запропонованих змін дозволить покращити соціальний захист дітей, які виховуються одинокими матерями та у яких один з батьків ухиляється від сплати аліментів.

Внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року №409

“Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування"

3 листопада 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 842, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 409 “Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” (далі — Постанова).

Згідно із новоприйнятими змінами встановлено:

- диференційовані за періодами часу обсяги електричної енергії у разі використання її для індивідуального опалення.

- соціальний норматив на теплову енергію у разі використання її для централізованого опалення(теплопостачання) для абонентів, житлові будинки яких обладнання будинковими та/або квартирними приладами обліку.

- коригуючі коефіцієнти для розрахунку витрат теплової енергії, електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення для 1-2 поверхових, 3-4-поверхових будівель та будівель на 5 і більше поверхів в розрізі регіонів України.

- соціальні нормативи користування послугами з вивезення рідких побутових відходів.

З метою своєчасного перерахунку призначених житлових субсидій (з урахуванням змін) громадяни можуть звернутись до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення для уточнення інформації щодо поверховості будинку.

Звертаємо увагу, що зміни державних соціальних стандартів в умовах опалювального сезону 2015-2016 років торкнуться, в першу чергу:

- споживачів, які проживають у житлових будинках, в яких розташоване дві чи більше квартири та використовуються природний газ для індивідуального опалення;

- споживачів, що проживають у 3-4 поверхових житлових будинках та будинках 5 і більше поверхів, з централізованим опаленням та ті, які використовують природний газ та електричну енергію для індивідуального опалення;

- споживачів, будинок чи квартири яких оснащено приладами обліку.

ЗМІНИ В ПРОГРАМІ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

21 липня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 року № 475, якою внесені зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848.

Вказаними змінами:

виключено норму щодо відмови у призначення субсидії, у разі, якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарствадержавним соціальним інспектором з'ясовано, що будь-хто із складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здає у найм (оренду) житлове приміщення (будинок) або його частину; працює без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; отримує дохід від утримання худоби, птиці, інших тварин, дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобуса тощо); визначено порядок призначення субсидії у разі смерті уповноваженого власника (співвласника) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок до встановлення права власності на житло.

До встановлення права власності на житло у разі смерті уповноваженого власника (співвласника) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок, субсидія призначається одній із дієздатних осіб, яка на момент смерті власника приміщення (будинку) зареєстрована в ньому, а у разі, коли зареєстровані тільки недієздатні особи – одному із опікунів на підставі рішення комісії; змінено порядок призначення субсидії з урахуванням зареєстрованих осіб, які фактично проживають у житловому приміщенні.

У разі коли кількість фактично проживаючих зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, є меншою, ніж кількість зареєстрованих у такому приміщенні (будинку) осіб, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають на підставі рішень комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку).

На підставі рішень комісій підприємства – виробники/виконавці житлово-комунальних послуг знімають нарахування з осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають у житловому приміщенні (будинку); змінено порядок обчислення сукупного доходу для призначення субсидії.

Для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особам доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, відомості про які надаються структурним підрозділам з питань соціального захисту населення ДФС, Пенсійним фондом України, фондами соціального страхування, вищими навчальними закладами у порядку, визначеному пунктом 13 Положення, а також розмірів державної соціальної допомоги, що виплачуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення; визначено додаткові види доходів, які не включаються до сукупного доходу сім’ї при призначенні субсидії.

Не включаються до сукупного доходу сім’ї для призначення субсидії: допомога при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати – Героїня»; сплачені особою аліменти; доходи від розміщення депозитів; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які приймають безпосередню участь в антитерористичних операціях; допомога громадських та благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, організацій незалежно від форм власності; змінено порядок врахування сукупного доходу за бажанням громадянина.

За бажанням громадян субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на основі середньомісячного (за три місяці, що передують місяцю звернення) сукупного доходу осіб, у разі надання довідок про доходи цих осіб за вказаний період за формами, затвердженими Мінсоцполітики.

Розмір пенсійної виплати враховується за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія; змінено порядок визначення сукупного доходу громадян, яким призначено пенсію вперше або якщо вони залишили роботу в період, за який враховуються доход.

Для обчислення доходу непрацюючих громадян, яким призначено пенсію вперше або якщо вони залишили роботу в період, за який враховуються доходи, і не мають інших доходів, крім пенсії та доходів від особистого селянського господарства, в сукупному доході пенсіонера враховується розмір призначеної щомісячної пенсії; визначено порядок врахування доходів для осіб, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку.

Для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за цей місяць; для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, − двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, − трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб; передбачено порядок підтвердження інформації про доходи, яка не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Громадянами подаються довідки про доходи, у разі зазначення у декларації отримання інших доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді, фондах соціального страхування тощо і яка, відповідно до чинного законодавства України, не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у встановленому порядку; визначено порядок призначення субсидій у разі неможливості отримання відомостей про склад зареєстрованих.

У разі ненадання на запит структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у встановлені терміни відомостей про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб для призначення субсидії використовуються дані, зазначені у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії; визначено умови та терміни призначення субсидії.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховуються посезонно:

на опалювальний сезон – з 01 жовтня року по 30 квітня;

на неопалювальний сезон – з 01 травня по 30 вересня.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону, субсидія призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону.

Якщо громадяни перебувають у складних життєвих обставинах і у зв’язку з цим не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, то на підставі рішень комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, субсидія може призначатися з дня виникнення права, але не більше ніж за три місяці до звернення за призначенням субсидії.

Якщо громадянин звернувся за субсидією в неопалювальний сезон, і в цей період розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, не перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення розраховує розмір субсидії на початку опалювального сезону без додаткового звернення особи після отримання за запитом відомостей, передбачених абзацом десятим пункту 13 Положення.

Якщо розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, не перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу протягом двох сезонів підряд (неопалювального і опалювального), субсидії призначаються на наступний термін на підставі звернення громадянина. доповнено випадки, коли проводиться перерахунок субсидії у межах установленого терміну її призначення без звернень громадян.

Перерахунок субсидії у межах установленого терміну її призначення без звернень громадян провадиться у разі:

зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію;

встановлення Кабінетом Міністрів України нового розміру витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;

внесення змін до законодавства в частині надання окремим категоріям громадян пільг на оплату житлово-комунальних послуг;

коли рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради встановлено дату початку (закінчення) опалювального періоду, відмінну від дати початку (закінчення) опалювального сезону, на який розраховується субсидія від дати, що визначена пунктом 14 Положення;

отримання за запитом уточненої інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, доходи осіб (крім субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива);

проведення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі.

конкретизовано причину, по якій надання раніше призначеної субсидії припиняється, зокрема, у разі: якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, – з місяця, в якому виявлено порушення.

Звертаємо увагу, що повернення суми субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру, у подвійному розмірі за вимогою органу, що призначив субсидію, виключено.

Крім того, форма декларації змінена. Зокрема, за новою формою декларації не зазначається сума доходу без урахування податку з доходів фізичних осіб; вказуються серія, номер паспорта та опалювальна площа житлового приміщення. При цьому бланк декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначення житлової субсидії, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 року № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій», може використовуватися для призначення житлових субсидій.

За додатковими роз’ясненнями щодо призначення субсидій звертайтеся до управління праці та соціального захисту населення міської ради за адресою: вул. Київська,281 кабінет №46 та за телефоном 7-12-25.

Зміни до статті 18 Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам"

Повідомляємо, що 02.06.2015 року Верховною Радою України прийнятий Закон України за №495-VІІІ «Про внесення змін до статті 18 Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» щодо встановлення щомісячної доплати інвалідам з дитинства підгрупи А І групи».

Згідно із вказаним Законом України, у разі якщо щомісячний розмір державної соціальної допомоги з надбавкою на догляд інвалідам з дитинства підгрупи А 1 групи не досягає розміру державної соціальної допомоги з надбавкою на догляд, що виплачується на дітей-інвалідів підгрупи А віком від 6 до 18 років, здійснюється щомісячна доплата у сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.

Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року.


Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції

На виконання листа Міністерства соціальної політики України від 22.12.2014 №15294/0/14-14/081 за результатами засідання комісії з питань розподілу коштів для надання грошової допомоги постраждалим та внутрішньо переміщеним особам (далі – засідання комісії), яке відбулось 18 грудня 2014 року, Міністерство соціальної політики надає рекомендації щодо виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №535 «Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції».

Щодо категорій отримувачів одноразової грошової допомоги та її розмірів.

На зазначеному засіданні комісії визначено категорії та розміри одноразової грошової допомоги сім’ям загиблих в антитерористичній операції (АТО) з числа військовослужбовців та інших осіб, сім’ям внутрішньо переміщених осіб, сім’ям учасників АТО, які отримали тяжкі поранення та потребують тривалого лікування, зокрема:

– дітям-сиротам, батьки яких загинули під час проведення АТО, та дітям, батьки яких є полоненими або зниклими безвісти, – на одну дитину 1176 гривень;

– сім’ям, у яких є діти-інваліди або інваліди з дитинства, – 1764 гривні;

– багатодітним сім’ям – 2352 гривні;

– сім’ям, члени яких потребують невідкладного вартісного лікування, – 1176 гривень;

– сім’ям, у яких є інваліди 1, 2 груп, – 1176 гривень;

– сім’ям, де є вагітні жінки, або один з батьків здійснює догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку (з числа сімей загиблих в АТО), – 1764 гривні.

Для отримання грошової допомоги постраждала чи внутрішньо переміщена особа звертається до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації проживання або фактичним місцем перебування з відповідною заявою, в якій зазначає причини необхідності надання їй грошової допомоги та реквізити рахунка, відкритого у банківській установі.

До заяви додаються:

копія документа, що посвідчує особу;

копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

копії документів, що підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про одруження,свідоцтво про народження дітей);

копія довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції (для зазначеної категорії осіб);

медична довідка про стан здоров”я особи або висновок медико-соціальної експертизи про встановлення інвалідності (у разі необхідності).

Вищезазначені категорії громадян можуть звернутися до управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради вул.Київська, 281, каб. № 46, т. 7-12-25.

Зразки заповнення бланків заяви та декларації для отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг

Зразок заяви
Зразок декларації

Інструкція про порядок заповнення бланків

Шановні споживачі

В даний час управління праці та соціального захисту населення здійснює призначення субсидії на тверде паливо та скраплений газ. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1763 "Про надання населенню субсидій готівкою та відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого палива", субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік, за особистим зверненням громадян, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), на основі річного сукупного доходу, за попередній календарний рік з урахуванням коефіцієнта зростання середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки. Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з місця зверненням за її призначенням до кінця поточного року.

Граничні показники вартості твердого палива та скрапленого газу для надання у 2015 році пільг та житлових субсидій населенню за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з урахуванням встановленого прогнозного індексу споживчих цін затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2014 року № 709 «Про внесення змін у додатки 1 і 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2014 р. № 404», з 1 січня 2015 р. вартість однієї тонни твердого палива - 1221 грн. 74 коп.; один балон скрапленого газу для побутових потреб - 156 грн. 74 коп.

Розмір субсидії визначається як різниця між вартістю плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і комунальні послуги у межах соціальної норми споживання і обсягом визначеного платежу.

Для оформлення субсидії необхідно надати такі документи: заява встановленої форми; декларація про доходи та майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні за попередній рік; довідки про доходи кожної особи (крім непрацюючих пенсіонерів), зареєстрованої у житловому приміщенні за попередній 2014р.

Під час звернення до управління праці та соціального захисту населення при собі мати паспорт та ідентифікаційний номер (каб. № 46, вул. Київська, 281, тел. 71225).

Зміни до Кодексу законів про працю, Законів України «Про відпустки», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

15 січня 2015 року Верховною Радою України схвалено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих положень соціальної політики», яким зокрема внесено зміни до Кодексу законів про працю, Законів України «Про відпустки», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

У Кодексі законів про працю та Закону України «Про відпустки» вилучена норма щодо надання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у період відпустки по догляду за нею.

При цьому наголошуємо, що особа, яка перебуває у відпустці та здійснює догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку має право на інші соціальні гарантії, зокрема на отримання соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, житлової субсидії тощо.

У Законі України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» при визначенні права на державну соціальну допомогу до складу малозабезпеченої сім’ї не враховуються підопічні діти. Відповідно і не враховуються доходи, які отримує опікун на підопічну дитину.

У Законі України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» спрощено перелік документів та механізм призначення допомоги при народженні дитини.

Для призначення допомоги заявник подає лише заяву (наказ Мінсоцполітики від 22.02.2012 №96) та копію свідоцтва дитини, на яку призначається допомога.

Законом також вилучена норма, щодо обов’язковості органів соціального захисту населення подавати необхідні документи територіальним підрозділам ДМС щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Проте, з метою уникнення подвійних виплат отримувачами допомоги органи соцзахисту мають право отримувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відомості, необхідні для призначення допомоги при народженні дитини.

Крім того, законодавчо врегульовано продовження виплати допомоги до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 гривень особам, які на 30 червня 2014 року мали право на отримання допомоги при народженні дитини у розмірі, встановленому як на першу дитину, після досягнення дитиною двох років.



Зміни у виплаті компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги.

Змінами уточнено, що компенсація фізичним особам, які досягли пенсійного віку, визначеного ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та інвалідам, що надають соціальні послуги, призначається у зазначених розмірах виходячи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Також Кабмін розширив перелік осіб, яким не може призначатися компенсація за надання соціальних послуг. До таких осіб належать:

1) фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, яким призначено:

— державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» або надбавку на догляд до державної соціальної допомоги згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;

надбавку на догляд або державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Законів України «Про пенсійне забезпечення» і «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;

— відшкодування витрат на надання послуг по догляду відповідно до Закону України«Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»;

2) фізичним особам, які надають соціальні послуги і отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу»;

3) фізичним особам, які надають соціальні послуги на платній основі;

4) самозайнятим особам;

5) фізичним особам, які проходять альтернативну (невійськову) службу;

6) фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, хворим, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування та перебувають у трудових відносинах, у тому числі на умовах неповного робочого дня (крім роботи вдома).

Також встановлено, якщо одержувачем компенсації приховано або подано недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на призначення компенсації та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, структурний підрозділ з питань соцзахисту населення:

— визначає обсяг надміру виплачених коштів та встановлює строки їх повернення;

— повідомляє отримувачу компенсаційної виплати про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

— у разі врахування надміру виплачених коштів під час виплати компенсації у наступних періодах проводить щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 % суми, що підлягає виплаті.

Якщо фізична особа отримала винагороду за роботу, яку виконувала менше календарного місяця, виплата компенсації не припиняється, а здійснюється перерахунок за фактичну кількість днів, протягом яких надавалися соціальні послуги.

Якщо фізична особа, якій надаються соціальні послуги, перебуватиме на санаторно-курортному лікуванні або ж на стаціонарному лікуванні самостійно без супроводу та догляду з боку фізичної особи, яка надає соціальні послуги, виплата компенсації тимчасово припиняється та відновлюється на підставі заяви фізичної особи про продовження надання соціальних послуг та довідок про закінчення перебування на санаторно-курортному лікуванні або на стаціонарному лікуванні.”.

Зміни внесені постановою КМУ від 10.09.2014 р. № 428, яка набрала чинності 17.09.2014 р.

Начальник управління

Г.П.МАЛИШ

Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування

Методичні рекомендації

Додаток до методичних рекомендацій

Приклади розрахунку

Зміни у призначенні допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку

На виконання Законів України „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в України" від 27.03.2014 № 1166 -VII та „Про  внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини" від 10.10.2013 № 644-VII Урядом 25 червня поточного року схвалено постанову Кабінету Міністрів України. „Про внесення змін до Порядку призначення i виплати державної допомоги сім’ям з дітьми". Зазначеними нормативно-правовими актами з 1 липня 2014 року передбачається:

-          об’єднання допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в один вид допомоги — це допомога при народженні дитини;

-           збільшення розміру допомоги при народженні першої дитини на 10 320 гривень (по відношенню до діючого законодавства, яка призначається на першу народжену дитину);

-          встановлення фіксованого розміру допомоги при народженні дитини у сумі 41 280 гривень, не залежно від кількості народжених дітей в сім’ї;

-          здійснення одноразової виплати при народженні дитини у сумі 10 320 гривень та щомісячної виплати протягом 36 місяців у сумі 860 гривень. При цьому у випадку, якщо особа якій призначено допомогу при народженні дитини виявила бажання працювати, допомога буде виплачуватися до закінчення терміну призначення, тобто протягом 36 місяців;

-          встановлення нового переліку документів, необхідних для призначення допомоги при народженні дитини та реєстрації її місця проживання.

Допомога призначатиметься на підставі пред'явлення паспорта заявника, свідоцтво про народження дитини та подання заяви i копії даного свідоцтва.

Для необхідності реєстрації місця проживання дитини: заявники  в заяві зазначатимуть дані про місце реєстрації дитини та подаватимуть квитанції про сплату мита або документ про звільнення від його сплати.

Орган соціального захисту населення у термін до трьох календарних днів надсилатиме зазначені документи та подання, за формою встановленою МВС до територіального підрозділу Державної міграційної служби (підстава додаток 27 Наказу МВС від 22.11.2012 № 1077 «Про затвердження Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в України та зразків необхідних для цього документів» із змінами внесеними Наказом МВС вiд 21.01.14 №43).

Територіальні підрозділи Державної міграційної служби у термін до п’яти календарних днів після отримання документів надаватимуть органу соціального захисту населення інформацію щодо реєстрації місця проживання дитини.

У разі коли особа, яка звернулася за допомогою, подала неправдиві відомості про реєстрацію місця свого проживання, територіальний підрозділ ДМС повідомлятиме про це орган соціального захисту населення, який у свою чергу інформуватиме особу про неможливість зареєструвати місце проживання його дитини.

У разі звернення осіб, місце проживання яких не зареєстровано; осіб, які вимушені були залишити місця проживання з тимчасово окупованої  території України та районів проведення антитерористичної операції, та не мають можливості зареєструвати новонароджену дитину, рішення про призначення допомоги при народженні дитини  прийматиме орган соціального захисту населення на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов, складеного за місцем фактичного проживання сім’ї;

-          призупинення виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку для всіх отримувачів допомоги;

-          встановлення виплати допомоги у розмірі 130 гривень (на наступних 12 місяців) для осi6, у яких закінчилась виплата допомоги при народженні першої дитини, яка виплачувалася 24 місяці:

1. Наприклад: Жінка народила першу дитину у грудні 2013 року. На дитину отримує щомісячну допомогу при народженні дитини з січня 2014 року по грудень 2015 року у розмірі 860 гривень та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у розмірі що перевищує мінімальний.

3 1 липня 2014 року допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку припиняється. Здійснюється щомісячна виплата допомоги при народженні дитини (860 грн.). Допомога до досягнення дитиною трирічного віку буде виплачуватися починаючи з січня 2016 року у розмірі  130 гривень (протягом 12 місяців до досягнення дитиною трирічного віку.).

У разі працевлаштування отримувача (або виходу на роботу) виплата допомоги у розмірі 130 гривень припиняться.

2. Наприклад: Працююча жінка народила першу дитину у червні 2014 року, відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку оформила на підприємстві з серпня 2014 року. За призначення  допомоги звернулася до управління соціального захисту населення у вересні 2014 року.

Заявниці призначається допомога при народженні дитини у сумі 30 960 грн. Виплата здійснюється одноразово у розмірі 10 320 гривен , а щомісячна виплата допомоги проводитиметься протягом 24 місяців  (з липня 2014  по червень 2016 року) у розмірі 860 гривень. 3 липня 2016 року призначається допомога до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 гривень.

Що стосується відрахування до Пенсійного фонду за отримувачів допомоги при народженні дитини та до досягнення дитиною трирічного віку Законом України „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в України" відповідно внесені зміни до Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», де до платників єдиного внеску включені особи, які отримують допомогу при народженні дитини.

3 метою збереження права громадянами на зарахування їм часу догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку до трудового стажу управління праці та соціального захисту населення буде здійснювати  відрахування до управління Пенсійного фонду за отримувачів допомоги при народженні  дитини та за осіб, яким буде здійснюватися виплата допомоги до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 гривень. У разі працевлаштування отримувачів (або виходу на роботу) в період отримання допомоги при народженні дитини та допомоги до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 гривень, орган соціального захисту населення не провадить відрахування до Пенсійного фонду за таких отримувачів.

Начальник управління,

МАЛИШ Г.П.



Інформація
щодо нової адресної програми Уряду для соціальної підтримки малозабезпечених сімей при оплаті житлово-комунальних послуг (компенсація додаткових витрат сімей)

1. Право на призначення компенсації мають сім'ї, середньомісячний сукупний дохід яких (за попередні шість місяців) не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї. Прожитковий мінімум сім’ї дорівнює сумі прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї (відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення).

Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком до 6 років, а друга - від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та його дружини складає 4500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім'ї становить 4764 грн. (1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.). Дохід сім'ї менший за прожитковий мінімум для сім'ї. Сім'я має право на компенсацію.

Хто може звернутися за призначенням компенсації? Особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні (будинку).

2. Для призначення компенсації потрібно звернутися із відповідною заявою до управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради (адреса: вул. Київська, 281, каб. № 46 з 8.00 до 17.00 без перерви).

У 10-денний термін після подання заяви заявнику надсилається повідомлення щодо прийнятого рішення про призначення компенсації та її розмір.

3. Для призначення компенсації разом із заявою необхідно надати: 3.1. Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб 3.2.Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку). 3.3. При собі мати паспорт.

4. Розмір компенсації визначається як різниця між розміром плати за послуги (у межах норм споживання) після підвищення цін і тарифів та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.

Приклад: до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію (до 1 травня 2014 року) сім’я сплачувала за ці послуги 300 грн. на місяць, а після підвищення – 400 грн. Розмір щомісячної компенсації становить 100 гривень.

5. Компенсації розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 року Розмір призначеної компенсації перераховується щомісяця підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

ВАЖЛИВО:

Компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане із зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну. Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, у іншому випадку - надання компенсації припиняється.

Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради


ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

Урядом впроваджується нова програма соціальної підтримки найменш захищених верств населення при оплаті житлово-комунальних послуг - компенсація додаткових витрат на оплату комунальних послуг

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 року № 83 передбачено, що сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, матимуть право на отримання компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищення цін і тарифів на послуги.

Таким чином, зазначені сім’ї не будуть платити більше, ніж платили до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію. Для визначення права на компенсацію сім’я має порахувати свій середньомісячний дохід і порівняти його з величиною прожиткового мінімум сім’ї.

Прожитковий мінімум сім’ї = сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення.

Для прикладу: право на компенсацію матиме сім’ям, що складається з двох працездатних осіб та двох дітей (одна дитина віком до 6 років, а інша - від 6 до 18 років), якщо дохід сім’ї не перевищує 4754 грн. на місяць

(Прожитковий мінімум сім’ї = 1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.).

Для призначення компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно надати:

1. Заяву.

2. Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб.

3. Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку).

Компенсація надаватиметься у безготівковому вигляді і щомісяця перераховуватиметься підприємствам, що надають комунальні послуги. У випадку, якщо середньомісячний сукупний дохід ВАШОЇ сім’ї за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, рекомендуємо звертатися за призначенням компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Додатково інформуємо про встановлені розміри прожиткових мінімумів (з 1 січня 2014 року):

для дітей віком до 6 років - 1032 грн.; для дітей віком від 6 до 18 років - 1286 грн.; для працездатних осіб - 1218 грн.; для осіб, які втратили працездатність - 949 грн.

Особливі умови призначення компенсацій:

1. При призначенні компенсації не враховується майновий стан сім’ї, як це здійснюється при призначенні житлової субсидії, зокрема: - наявність у володінні (користуванні) більш ніж одного житлового приміщення, більш ніж двох транспортних засобів; - здача в найм або оренду житлового приміщення; - наявність додаткових незадекларованих джерел для існування; - купівля майна, товарів, оплату послуг на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

2. При розрахунку компенсації застосовуються норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія. Призначення компенсації на загальну/збільшену понад норму площу житла не передбачено.

3. Компенсація призначається виходячи з середніх обсягів споживання послуг за попередній період і не перераховується відповідно до фактично спожитих обсягів послуг.

Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради


Назад