Назад

Прилуцьке відділення управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України в Чернігівській області

press@fssu.gov.ua

інформує:





Служба ФССУ - Про допомогу по вагітності особам з інвалідністю (додається).


За профілем цукрового діабету реабілітацію за кошти Фонду пройшли 4 378 осіб

4378 застрахованих осіб і їх дітей отримали відновне лікування за рахунок коштів Фонду соціального страхування України за профілем цукрового діабету відповідно до даних 9 місяців 2018 року. Загалом з початку року Фонд профінансував проходження реабілітації на базі санаторно-курортних закладів за всіма медичними профілями для понад 28 000 працюючих.

Направлення застрахованих осіб і їх дітей для проходження безоплатного лікування в реабілітаційних відділеннях санаторіїв відбувається зі стаціонару лікарні на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я.

У поточному році Фонд здійснив реформування системи надання соціальних послуг, перевівши їх на адресність. Сьогодні ФССУ оплачує реабілітаційне лікування за медичними показаннями кожному працевлаштованому, потреба в забезпеченні соціальною послугою покривається 100%.




За час проходження реабілітації після хвороби або травми Фондом компенсується втрачений заробіток

Працевлаштовані особи після перенесених захворювань або травм мають право на отримання безоплатного реабілітаційного лікування за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. Підставою для проходження реабілітації на базі санаторно-курортних закладів є висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, що надається за наявності медичних показань, зокрема, у разі підгострого періоду інсультів, інфарктів міокарда, після операцій на серці, органах зору, легенях тощо.

На час проходження реабілітації пацієнтам продовжується листок непрацездатності, відповідно до якого за рахунок коштів Фонду здійснюється компенсація втраченого заробітку. Розмір допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за період проходження лікування у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів залежить від тривалості стажу застрахованої особи та може складати до 100%.

«Соціальне страхування передбачає захист працюючих, що направлений як на відновлення працездатності, так і на фінансову підтримку. Такий підхід дозволяє людині пройти повний курс лікування незалежно від її фінансових можливостей, адже Фонд оплачує їй не лише реабілітацію, але й компенсує заробітну плату, яку вона втрачає на підприємстві за час лікування. Тож працівникам не доводиться обирати – піклуватись про здоров’я чи швидше повертатись до роботи», – говорить начальник управління медичних і соціальних послуг виконавчої дирекції ФССУ Олена Пухка.

Відновлення здоров’я застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду здійснюється за профілями медичної реабілітації:

нейрореабілітація (підгострий період інсультів, черепно-мозкових травм);

м’язово-скелетна реабілітація (підгострий період після операцій ортопедичних та травматологічних, ревматологічні захворювання);

кардіо-пульмонарна реабілітація (підгострий період інфаркта міокарда, після операцій на серці; підгострий період захворювань легень, після операцій на легенях; цукровий діабет);

медико-психологічна реабілітація учасників АТО;

реабілітація після оперативних втручань на органах зору;

реабілітація при порушенні перебігу вагітності (ускладнена вагітність);

інша (соматична) реабілітація: підгострий період після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах.

Нагадаємо, застрахована особа направляється до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за її вибором відповідно до медичних показань визначеного профілю медичної реабілітації.


При визначенні розміру лікарняних можуть використовуватись електронні дані про страховий стаж

Для розрахунку розмірів допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними), що надається за кошти Фонду соціального страхування України, можуть бути використані електронні відомості щодо страхового стажу працівника. Крім того, якщо відповідні дані вже наявні в страхувальника (роботодавця), отримувати їх повторно не потрібно.

«Якщо застрахованій особі регулярно призначається матеріальне забезпечення на одному й тому ж місці роботи, і відповідні відомості вже наявні у страхувальника, то не слід повторно отримувати їх з Пенсійного фонду України, і у разі необхідності лише додавати до страхового стажу місяці, які відпрацьовані і за них сплачено у повному обсязі єдиний соціальний внесок на цьому місці роботи. Якщо ж застрахована особа працює в одного страхувальника більше 8 років, регулярно отримує заробітну плату, з якої сплачується ЄСВ в розмірі не менше мінімального, то додаткові відомості про страховий стаж збирати недоцільно», – говорить заступник начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Ганна Харченко.

Нагадаємо, відповідно до рішення правління Фонду соціального страхування України було затверджено нову форму заяви-розрахунку для фінансування матеріального забезпечення, у тому числі, допомоги з тимчасової втрати працездатності. Зокрема, оновлений документ розширено відомостями щодо тривалості страхового стажу працівників.

Відповідні колонки заяви-розрахунку, в яких зазначається загальний страховий стаж (у повних місяцях) та страховий стаж за останні 12 місяців, заповнюються, зокрема, виходячи з даних, передбачених додатком 9 «Дані про трудовий та страховий стаж», що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління ПФУ від 27.03.2018 № 8-1).

Зазначений документ страхувальники (роботодавці), а також застраховані особи за наявності електронного цифрового підпису можуть отримати в електронному вигляді на Порталі електронних послуг ПФУ.

Сума допомоги по тимчасовій втраті працездатності складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).

Також нагадаємо, що період відпустки по догляду за дитиною до трьох років включається до страхового стажу як період, за який сплачено страхові внески, виходячи з розміру мінімального страхового внеску.




2022 жінки з порушеннями перебігу вагітності пройшли реабілітацію за кошти Фонду

Упродовж 9 місяців 2018 року лікування у спеціалізованих реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів пройшли 2022  жінки з порушеннями перебігу вагітності. Фінансування реабілітації в обсязі 100% вартості здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Право на отримання відновного лікування за кошти Фонду мають усі застраховані особи за наявності медичних показань.

«Останнім часом спостерігається тенденція до зростання у вагітних частоти і тяжкості перебігу захворювань внутрішніх органів та систем, так званої екстрагенітальної патології, яка становить 35–50% серед вагітних. Це значно погіршує прогноз для плоду і збільшує ризик виникнення захворювань у новонародженої дитини. Тож є висока необхідність напрямів лікування, ефективних методів оздоровлення і реабілітації, які б не мали негативного впливу на перебіг вагітності, стан і розвиток плода і новонародженого», – зазначає заступник начальника управління медичних та соціальних послуг виконавчої дирекції ФССУ Любов Лисенко.

За її словами, саме санаторно-курортний етап реабілітації вагітних з екстрагенітальною та акушерською патологією сприяє зменшенню частоти ускладнень вагітності та пологів, допомагає виносити та народити здорову дитину.

Нагадаємо, крім порушень перебігу вагітності, Фондом соціального страхування України також фінансується реабілітаційне лікування в разі підгострого періоду інфарктів міокарда, інсультів, опіків, захворювань легень; цукрового діабету, після ортопедичних та травматологічних операцій, оперативного та інструментального видалення каменів з нирок тощо.

За оперативними даними трьох кварталів 2018 року відновним лікуванням на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти Фонду було забезпечено 26 600 застрахованих осіб, що на 5 895 осіб більше порівняно з тим же періодом минулого року.



Фондом профінансовано листки непрацездатності, видані внаслідок виробничої травми або профзахворювання, на суму понад 80 млн грн

Відповідно до оперативних даних трьох кварталів 2018 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України здійснено фінансування за листками непрацездатності, виданими внаслідок професійного захворювання або травми, пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, 7 290 застрахованим особам. Загальна сума видатків склала понад 80 млн грн.

Крім того, якщо внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання потерпілий тимчасово втратив працездатність, ФССУ фінансує всі витрати на його лікування.

У разі визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності, призначаються також одноразова допомога, що складає до 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, та щомісячні страхові виплати, які не мають перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму. Сума щомісячних виплат залежить від ступеня втрати працездатності та заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку.

Так, за оперативними даними 9 місяців 2018 року Фондом соціального страхування України забезпечено виплату понад 3 тис. одноразових допомог. Щомісячні страхові виплати для 208,3 тис. потерпілих на виробництві та членів їх сімей профінансовано на суму 5,6 млрд грн.



Нещасні випадки під час відряджень, у тому числі ДТП, вважаються пов’язаними з виробництвом

Застраховані (офіційно працевлаштовані) особи у разі настання нещасного випадку під час виконання службових обов’язків мають право на отримання матеріального забезпечення, страхових виплат та медико-соціальних послуг від Фонду соціального страхування України.

За кошти Фонду фінансується лікування всіх прямих наслідків страхового випадку до відновлення здоров’я, або упродовж усього життя потерпілого у разі визначеної в цьому потреби, проходження курсу оперативної реабілітації на базі санаторно-курортних закладів, проведення досліджень, здійснення оперативних втручань, ендопротезування, протезування, забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення, а також виплачується допомога з тимчасової втрати працездатності, одноразові та щомісячні страхові виплати та ін.

Однією з обставин, за якими нещасний випадок визнається таким, що пов'язаний з виробництвом, є прямування потерпілого до місця чи з місця відрядження згідно з установленим завданням, у тому числі на транспортному засобі будь-якого виду та форми власності.

Окрім медичних і соціальних послуг, у разі настання страхового випадку ФССУ здійснює такі виплати:

1) допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності;

2) одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;

3) щомісячну страхову виплату в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого;

4) страхову виплату потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу нижчеоплачувану роботу;

5) щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;

6) відшкодування вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого.

Під соціальним захистом Фонду соціального страхування України на випадок тимчасової втрати працездатності, вагітності та пологів, настання виробничих нещасних випадків перебувають усі застраховані, тобто офіційно працевлаштовані особи незалежно від страхового стажу.

Зазначимо, відповідно до аналітичних даних страхових нещасних випадків за 9 місяців 2018 року робочими органами виконавчої дирекції Фонду зареєстровано 274 нещасних випадків на виробництві, які стались внаслідок дорожньо-транспортної пригоди (з них 57 – групові нещасні випадки), внаслідок яких зазнали ушкоджень 360 працівників, з них 48 – загинули.



25% заяв-розрахунків для оплати лікарняних подаються в електронному вигляді

З 01 жовтня 2018 року набули чинності зміни до порядку фінансування страхувальників, відповідно до яких роботодавцям надано можливість подавати заяви-розрахунки для фінансування допомоги за листками непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, які надаються за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису. Станом на сьогодні кожна четверта заява-розрахунок подається страхувальниками через клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення.

Нововведення затверджено постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12 та має на меті спростити й оптимізувати взаємодію роботодавців із робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями, прискорити процес фінансування матеріального забезпечення.

Крім того, у електронному вигляді також можуть подаватись повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, що надсилаються упродовж місяця з дня здійснення виплат. Окремо зазначимо, що за заявами-розрахунками, які були подані до 28 вересня 2018 року включно, повідомлення подавати не потрібно.

Для подачі електронних документів до Фонду соціального страхування України страхувальники (роботодавці) мають звернутись до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду для укладення відповідних договорів.

Приймання електронних документів від страхувальників здійснюється Фондом через існуючу Автоматизовану інформаційну систему приймання електронних документів, яка використовувалася для приймання звіту Ф4-ФСС з ТВП. Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів до Фонду страхувальник обирає самостійно.

За фактом надходження електронного документу робочий орган виконавчої дирекції Фонду здійснює відправлення страхувальнику трьох видів квитанцій: про одержання електронного документа, що засвідчує факт і час його одержання; про надходження електронного документа, що за результатами перевірки засвідчує факт і час його відправлення; про приймання електронного документа, що засвідчує факт і час приймання (неприймання) електронного документа та внесення його даних у базу.

Подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. Водночас, у разі подання документа в електронному вигляді, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігаються у страхувальника.




Фондом профінансовано 5,6 млрд.грн. виплат потерпілим на виробництві

За оперативними даними упродовж 9 місяців 2018 року щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві та членам їх сімей Фондом соціального страхування України профінансовано на суму 5,6 млрд грн. Зазначені виплати отримують 198,3 тис. осіб, які втратили працездатність через трудову діяльність, а також 9,9 тис. осіб, які мають право на страхові виплати в разі втрати годувальника.

Щомісячні страхові виплати призначаються потерпілим на виробництві з дня встановлення інвалідності та компенсують втрачений заробіток. Розмір виплат залежить від ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку.

Мінімальний розмір такої виплати у перерахунку на 100% втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на дату настання права на страхову виплату. Максимальний розмір не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму.

Середньомісячний розмір страхової виплати на одного потерпілого (члена його сім’ї) складає 3 069 грн.

Нагадаємо, 01 жовтня набула чинності нова редакція Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, які здійснюються Фондом соціального страхування України, яким вдосконалено механізм призначення, перерахування та проведення робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями страхових виплат.




Фонд соціального страхування профінансував понад 6 млрд грн допомоги по тимчасовій непрацездатності

Упродовж трьох кварталів 2018 року Фондом соціального страхування України надано допомогу з тимчасової втрати працездатності на загальну суму понад 6 млрд грн. За оперативними даними компенсацію втраченого заробітку за час перебування на лікарняному профінансовано для понад 1,9 млн застрахованих осіб.

Сума виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, невідпрацьованих з поважних причин.

Цей вид матеріального забезпечення виплачується ФССУ, починаючи з 6-го дня тимчасової непрацездатності й до моменту одужання або встановлення МСЕК інвалідності.

У залежності від страхового стажу, розмір допомоги складає:

1) 50 % середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років;

2) 60 % середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70 % середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100 % середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років;

5) 100 % середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають пільги відповідно до законодавства, у тому числі, постраждалим учасникам Революції Гідності за страховими випадками, які настали з 25.07.2018.

Право на зазначені виплати виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю, якщо інше не передбачено законом. Підставою для призначення є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом – копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.



Безоплатним реабілітаційним лікуванням за кошти Фонду у 2018 році забезпечено на 28% більше осіб

За оперативними даними упродовж 9 місяців 2018 року відновним лікуванням на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти Фонду соціального страхування України було забезпечено 26 600 застрахованих осіб, що на 5 895 осіб більше порівняно з тим же періодом минулого року.

Фонд фінансує курс реабілітаційного лікування в обсязі 100% потреби для кожного працевлаштованого на підприємствах і в організаціях незалежно від форми власності за наявності медичних показань. Зокрема, у разі підгострого періоду інфаркту міокарда, опіків, захворювань легень; цукрового діабету; оперативного та інструментального видалення каменів з нирок тощо.

«Забезпечення реабілітацією з початку 2018 року відбувається за реформованим механізмом. Це повністю адресна система, яка дозволила значно спростити та прискорити процедуру отримання лікування, що суттєво, коли мова про підгострі стани, складні патології, які потребують оперативної реабілітації. Крім того, тепер пацієнти самостійно обирають санаторно-курортний заклад, у якому хочуть пройти відновне лікування. За результатами першого кварталу цього року охоплення застрахованих осіб реабілітацією відносно того ж періоду 2017-го зросло на 17%, а за даними 9 місяців показник збільшення сягнув уже понад 28%», – зазначив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Порядок отримання реабілітаційного лікування за кошти Фонду соціального страхування України:

після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє робочий орган Фонду про наявність на лікуванні особи, що має показання для проходження відновного лікування;

не пізніше наступного дня у стаціонар лікарні до пацієнта прибуває фахівець Фонду (страховий агент), який за наданим паспортом та ідентифікаційним кодом самостійно перевіряє, чи є особа застрахованою, та разом із хворим заповнює заяву на відновне лікування;

пацієнту надається перелік санаторіїв, які відповідають вимогам по профілю його хвороби, і він самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження лікування;

орган Фонду узгоджує з санаторієм наявність вільних місць і укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторієм і хворим;

застрахована особа направляється до санаторно-курортного закладу на відновне лікування зі стаціонару лікарні. На час реабілітації продовжується лікарняний листок, за яким Фондом фінансується допомога по тимчасовій втраті працездатності, аби компенсувати особі втрачений за час лікування заробіток;

після проходження реабілітації застрахованою особою підписується акт приймання-передачі наданих послуг.



Постраждалі учасники Революції Гідності мають право на отримання лікарняних у розмірі 100% заробітної плати

Особи, які отримали тілесні ушкодження (тяжкі, середньої тяжкості, легкі) під час участі у Революції Гідності, мають право на призначення їм допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними листками) від Фонду соціального страхування України у розмірі 100% середньої заробітної плати незалежно від тривалості страхового стажу. Відповідний Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціального захисту постраждалих учасників Революції Гідності та деяких інших осіб» від 22.05.2018 № 2443-VIII набув чинності 25 липня цього року.

Відповідно до прийнятих змін за страховими випадками, які настали з 25.07.2018, допомога по тимчасовій непрацездатності постраждалим учасникам Революції Гідності виплачується у розмірі 100% середньої заробітної плати (доходу).

Також компенсація втраченого заробітку за період хвороби або травми фінансується Фондом у розмірі 100% середнього доходу для:

застрахованих осіб, віднесених до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

одного з батьків або особи, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи;

ветеранів війни та осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

осіб, віднесених до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України «Про жертви нацистських переслідувань»;

донорів, які мають право на пільгу, передбачену статтею 10 Закону України «Про донорство крові та її компонентів».

Окремо зазначимо, що допомога по тимчасовій втраті працездатності, пов’язаній з нещасними випадками на виробництві або професійними захворюваннями, фінансується Фондом у розмірі 100% середньої заробітної плати незалежно від страхового стажу.

Сума допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною або хворим членом сім’ї) в розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду.

У загальних випадках розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності залежить від тривалості страхового стажу та складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років).



Період відпустки по догляду за дитиною до 3-х років включається до страхового стажу

Розмір матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (компенсація втраченого заробітку за період перебування на лікарняному), що фінансується Фондом соціального страхування України, обчислюється, виходячи із тривалості страхового стажу застрахованої особи. Страховим стажем вважається період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем або нею страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Виключення становлять період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, отримання виплат за окремими видами соціального страхування, крім пенсій усіх видів (за винятком пенсії по інвалідності), які включається до страхового стажу як період, за який сплачено страхові внески, виходячи з розміру мінімального страхового внеску.

Водночас, до страхового стажу за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності не зараховуються періоди навчання у вищому закладі освіти (у тому числі на підготовчих відділеннях), в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі з денною (очною) формою навчання.

Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження – у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

Зазначимо, сума допомоги по тимчасовій втраті працездатності складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).




Змінився порядок призначення страхових виплат потерпілим на виробництві

Вступила у дію нова редакція Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, які здійснюються Фондом соціального страхування України. Дія зазначеного Порядку поширюється на потерпілих від нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання, а також осіб, які мають право на страхові виплати в разі втрати годувальника. Станом на сьогодні таких осіб майже 207,7 тис. Документ було затверджено рішенням правління Фонду від 19.07.2018, чинності оновлена редакція набула з 01.10.2018.

Порядок вдосконалив механізм призначення, перерахування та проведення робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями страхових виплат. Зокрема, новою редакцією передбачено перерахунок розміру щомісячних страхових виплат сім’ям померлих на виробництві у разі смерті одного з членів родини.

Також, відповідного до прийнятого Порядку, з 01 жовтня за період між закінченням одного навчального закладу та вступом до іншого дітям, батьки яких загинули на виробництві, Фондом буде проведено щомісячні страхові виплати. Зокрема, страхові виплати не будуть призупинятись у літній період між закінченням школи та вступом до вищого навчального закладу на денну форму навчання тощо.

Загалом, Порядок врегульовує питання призначення, перерахування та проведення таких страхових виплат:

1) допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;

2) одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;

3) щомісячна страхова виплата втраченого заробітку потерпілого;

4) страхова виплата потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу, нижчеоплачувану роботу;

5) щомісячна страхова виплата особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;

6) відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.

Порядок привів у відповідність до чинного законодавства документ, що діяв з 2007 року.

Нагадаємо, 01 жовтня також набули чинності зміни у порядку фінансування Фондом соціального страхування України страхувальників (роботодавців) для надання ними застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві.



Заява-розрахунок для виплати матеріального забезпечення має бути подана роботодавцем упродовж 5 робочих днів

З 01 жовтня 2018 року передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії із соціального страхування підприємства (рішення уповноваженого) щодо призначення матеріального забезпечення. Відповідне положення затверджено постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12 «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ».

«Комісія також має затверджені строки, у які вона повинна розглянути документи, що надійшли від працівника, для призначення йому матеріального забезпечення. Для допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах – це 10 днів з моменту надходження. Для допомоги на поховання строк призначення – не пізніше дня, що настає за днем звернення. Терміни встановлені з метою пришвидшити строки виплати допомог застрахованим особам, забезпечити їх соціальний захист. І одночасно роботодавцям надається можливість подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді, тобто процес не лише пришвидшується для працівників, але й спрощується для страхувальників», – говорить директор департаменту страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду Світлана Зарубіна.

Зазначимо, комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Нагадаємо, заява-розрахунок для надання допомоги за листками непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України з 01 жовтня 2018 року може бути подана страхувальником (роботодавцем) у електронному вигляді. Для цього страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.



Зміни у фінансуванні страхувальників набудуть чинності в понеділок

З 01.10.2018 набуває чинності Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ, який було затверджено правлінням Фонду 19 липня 2018 року.

Питання реалізації його положень обговорили сьогодні, 27 вересня за участі представників виконавчої дирекції ФССУ, керівників та спеціалістів управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві під час селекторної наради.

В.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров зазначив, що прийнятий Порядок має на меті перейти до нового формату відносин із страхувальниками, орієнтованого на спрощення, збільшення ефективності та мінімізацію перевірок: «Наше головне завдання зараз – впровадити нові підходи до обслуговування страхувальників. Забезпечити приймання документів в електронному вигляді, зменшити навантаження на роботодавців. Частково за рахунок збільшення навантаження на працівників робочих органів, які з першого жовтня будуть здійснювати попередній контроль правильності нарахування виплат. Якщо у заявах-розрахунках будуть виявлені помилки, буде діалог із роботодавцем і рекомендації щодо усунення недоліків, а не санкції. Від перевірок страхувальників, які працюють у межах закону, ми маємо відійти».

Крім того, за словами С. Нестерова, на розгляд правління Фонду готується проект постанови про відміну з 01.01.2019 звіту страхувальників за формою Ф4-ФСС з ТВП.

Директор департаменту страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду Світлана Зарубіна роз’яснила питання фінансування страхувальників для надання окремих виплат потерпілим на виробництві, виплат внутрішньо переміщеним особам та ін.

Ганна Харченко, заступник директора департаменту страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ, надала методичні рекомендації із заповнення нової форми заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам, страхових виплат потерпілим на виробництві, відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.

Директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів ВД ФССУ Роман Яхимович і представники розробника прикладного програмного забезпечення надали роз’яснення щодо особливостей подачі страхувальниками заяв-розрахунків в електронній формі, їх приймання відділеннями управлінь виконавчої дирекції Фонду, а також особливостей налаштування і можливостей програмного забезпечення та вимог щодо приймання і опрацювання заяв-розрахунків з 01 жовтня 2018 року.

Усі відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду провели успішні тестування системи електронного обслуговування та готові до прийому заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів та звітів у електронному вигляді з 01 жовтня.

Як зазначалось, новий Порядок фінансування страхувальників з 01 жовтня 2018 року вносить ряд змін. Зокрема, набуває чинності оновлена форма заяви-розрахунку, впроваджується новий документ – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, надається можливість подачі зазначених документів в електронному вигляді із використанням електронного цифрового підпису тощо.



З 01 жовтня набуває чинності нова форма заяви-розрахунку для фінансування лікарняних

За рішенням правління Фонду соціального страхування України з 01 жовтня 2018 року почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ. Відповідний Порядок фінансування страхувальників було затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

Форму заяви-розрахунку розширено для реалізації попереднього контролю правильності нарахування сум матеріального забезпечення. Такий превентивний підхід дозволить відійти від практики перевірок роботодавців за фактом уже профінансованих виплат.

Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватиме перевірку наведеної в ній інформації, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

У разі потреби, може здійснюватись обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку. При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

Заява-розрахунок подається роботодавцем для надання працівникам таких видів матеріального забезпечення:

допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);

допомога по вагітності та пологах;

допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві);

допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;

виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;

відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.

Як зазначалось, 01 жовтня вступає у дію можливість подання заяви-розрахунку в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. Для подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітності по використанню коштів Фонду у електронному вигляді, страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.



Роботодавці зможуть подавати електронні заяви-розрахунки з 01 жовтня, затверджено примірний договір

Заява-розрахунок для надання допомоги за листками непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України з 01 жовтня 2018 року може бути подана страхувальником (роботодавцем) у електронному вигляді. Відповідне положення затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

З метою створення належних умов експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання електронних документів від страхувальників, наказом виконавчої дирекції ФССУ від 25 вересня 2018 року № 442-од затверджено Примірний договір про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України.

Зазначимо, раніше форма електронної подачі була реалізована для звітності Ф4-ФСС з ТВП, у той час як заяви-розрахунки могли подаватись страхувальниками особисто, або за допомогою поштового зв’язку.

Для подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітності по використанню коштів Фонду у електронному вигляді, страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.

Створення страхувальником електронних документів здійснюється за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Робочий орган виконавчої дирекції Фонду забезпечує відправлення страхувальнику трьох видів квитанцій: про одержання електронного документа, що засвідчує факт і час його одержання; про надходження електронного документа, що за результатами перевірки засвідчує факт і час його відправлення; про приймання електронного документа, що засвідчує факт і час приймання (неприймання) електронного документа та внесення його даних у базу.

Спосіб подання документів визначається роботодавцями на добровільних засадах, подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. Водночас, зберігається можливість подачі заяви-розрахунку безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням чи місцем проживання.

У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.



Про одноразову допомогу, яку призначено 2 448 потерпілим на виробництві (інформація додається).



Показник ефективності медичної реабілітації за кошти Фонду

сягнув 83,4%, охоплення – 100%

Відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів, що надається застрахованим особам безоплатно, за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, має показник ефективності 83,4% у лікуванні складних патологій. Охоплення послугою серед працевлаштованих сягає 100% потреби.

За словами голови правління Фонду соціального страхування України Володимира Саєнка, одним із головних чинників високих показників результативності відновного лікування є оперативність – пацієнти направляються до санаторно-курортних закладів зі стаціонару лікарні. «Медична реабілітація спрямована не лише на закріплення результатів стаціонарного лікування, а на повноцінне його продовження, упередження ускладнень і первинної інвалідності. Із загальної кількості застрахованих осіб, які пройшли реабілітацію за кошти Фонду у першому півріччі 2018 року, 10 669 осіб, або 83,4% повністю відновили працездатність та приступили до роботи одразу після виписки із санаторію. Це люди, які перенесли інсульти, черепно-мозкові травми, операції на серці, легенях тощо», – зазначає Володимир Саєнко.

Тривалість відновного лікування за рахунок коштів ФССУ становить до 24 днів і фінансується Фондом 100-відсотково для кожної застрахованої особи, яка має медичні покази для його проходження.

У розрізі профілів реабілітаційного лікування, найвищий показник ефективності має медико-психологічна реабілітація учасників АТО – працездатність відновлено повністю у 100% пацієнтів. У застрахованих осіб, які отримали відновне лікування у підгострому періоді після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах, працездатність відновлено у 97,7% від загальної кількості. Ефективність реабілітації після оперативних втручань на органах зору – повне відновлення працездатності у 88,7% осіб.

Серед пролікованих застрахованих осіб за профілем м’язово-скелетної реабілітації (підгострий період після ортопедичних та травматологічних операцій, ревматологічні захворювання, підгострий період опіків) повне відновлення працездатності становило 82,7%. Показник ефективності за профілем кардіо-пульмонарної реабілітації (підгострий період інфаркту міокарда, стан після пролікованої нестабільної стенокардії, після операцій на серці; підгострий період після захворювань легень, після операцій на легенях; цукровий діабет) – 81,4%.

Нагадаємо, пройти відновне лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм за кошти ФССУ має право кожна застрахована особа за наявності медичних показань – сьогодні під опікою Фонду більше 12 млн осіб, які мають офіційне працевлаштування, або є фізичними особами-підприємцями.



Особи з інвалідністю через професійні травми мають право на забезпечення медичним доглядом і побутовим обслуговуванням за рахунок коштів Фонду

Фондом соціального страхування України здійснюється фінансування виплат для забезпечення потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом або побутовим обслуговуванням у обсязі 100% потреби. Необхідність зазначених видів послуг визначають медико-соціальні експертні комісії (МСЕК).

За оперативними даними, упродовж восьми місяців 2018 року ФССУ здійснив виплати на спеціальний медичний догляд для 690 осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва, на постійний сторонній догляд – для 2349 осіб, на побутове обслуговування – для 2918 потерпілих на виробництві.

Сума витрат на необхідний догляд за потерпілим залежить від виду догляду, встановленого МСЕК, і не може бути меншою (на місяць) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати, – на спеціальний медичний догляд; половини розміру мінімальної заробітної плати – на постійний сторонній догляд; чверті розміру мінімальної заробітної плати – на побутове обслуговування.

Облік потерпілих, які мають право на забезпечення спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом та побутовим обслуговуванням, ведуть робочі органи виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням справ про страхові виплати потерпілих. Для взяття на облік потерпілий (законний представник потерпілого) повинен подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяву про забезпечення необхідними видами догляду.

До заяви додаються копії висновку МСЕК про потребу у забезпеченні необхідними видами догляду та індивідуальної програми реабілітації (у разі відсутності зазначених документів у справі), завірені працівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі пред’явлених потерпілим оригіналів цих документів.



Завершився фінал VI Всеукраїнської спартакіади «Сила духу» серед потерпілих на виробництві

З 12 по 14 вересня у місті Ужгороді пройшли фінальні змагання VІ Всеукраїнської спартакіади «Сила духу». До фіналу вийшли майже 300 чоловіків і жінок, потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які змагались у шести видах спорту: армспорті, бомбаскеті, гирьовому спорті, дартсі, настільному тенісі та шахах.

За результатами триденних змагань в особистій першості перемогу здобули 17 учасників, головні кубки спартакіади отримали збірні команди Дніпропетровської, Донецької та Тернопільської областей, які вибороли відповідно перше, друге та третє місця в загальнокомандній першості.

«Коли людина готує себе до змагань, це зміцнює здоров’я, допомагає мисленню. Людина продовжує жити повноцінно, ставить собі цілі – без цілей не має життя», – говорить Петро Тимощук, учасник збірної команди Одеської області.

Організатором Всеукраїнської спартакіади є Фонд соціального страхування України, під опікою якого знаходиться понад 207 тисяч осіб, які отримали травму чи професійне захворювання через трудову діяльність. Змагання були започатковані у 2013 році.

«Це вже шоста спартакіада, яку організовує Фонд. Щороку до участі долучаються понад 2 000 осіб, і кількість постійно зростає. Це дуже важливий показник – з кожним роком усе більше осіб з інвалідністю повертаються до активного життя», – зазначає голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Відбірні змагання тривали упродовж трьох місяців, участь у них взяли 2 269 спортсменів-аматорів з 25 регіонів, які представляли 267 команд міст та районів.

В.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров наголошує – головною метою заходу залишається соціальна і психологічна реабілітація: «Головний результат заходу – його натхнені учасники, з неймовірним блиском в очах і новими прагненнями, жагою до повноцінного та багатогранного життя».

Постійні учасники спартакіади підготовку до щорічних всеукраїнських змагань не припиняють: «Посилено почала тренуватись десь за півроку до спартакіади. Займаюсь три–чотири години на добу», – зазначає Людмила Кірковська (настільний теніс на візку, збірна Донецької області).

«Я була лежачою, не було навіть віри спочатку, що я стану на ноги. А зараз я кидаю м’яч у кільце – змагаюсь у бомбаскеті. А в минулі роки ще грала в дартс і настільний теніс», – говорить учасниця спартакіади Тетяна Красновецька (збірна Вінницької області).

Змагання пройшли в Ужгородському спорткомплексі «Юність», призери були нагороджені медалями, кубками та цінними подарунками.

Назад