Інформація про укладення колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях м. Прилуки станом на 1 серпня 2021 року  (завантажити).

Перелік колективних договорів, зареєстрованих в УПСЗН Прилуцької міської ради станом на  1 серпня 2021 року (завантажити).

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

22 липня 2021 року у малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, де розглядалися питання щодо: стану погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста; стану погашення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій; стану адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та заборгованості по податках і зборах до бюджету станом на 01.07.2021 року.

Заслухано керівників: КНП «Прилуцька міська стоматологічна поліклініка» щодо причин виникнення зарплатного боргу та перспектив його погашення та КП «Міськсвітло» - про вжиті заходи для ліквідації зарплатного боргу.

 

Секретар комісії Л.Геєць

 

Гранти на професійну освіту для ветеранів (завантажити).

                  Запрошуємо ветеранів з усіх регіонів України у проєкт, який дає можливість отримати 400 євро на навчання

Основна мета проєкту — сприяння реінтеграції ветеранів через допомогу в перекваліфікації, підвищенні кваліфікації та працевлаштуванні. Учасники бойових дій можуть отримати грант до 400 євро на курси з перекваліфікації, підвищення кваліфікації або навчання, якщо відповідають таким критеріям:

·  мають посвідчення УБД, проживають на території України.

·  мають труднощі з працевлаштуванням і не можуть себе знайти на ринку праці.

·  бажають змінити роботу, але для цього не вистачає професійних навичок та знань.

·  бажають підвищити свою професійну кваліфікацію, щоб зайняти вищу посаду.

·  мають велику мотивацію до професійного розвитку та розуміння, як далі застосовуватимуть отримані знання.

·  не отримували грант на навчання та перекваліфікацію у 2019-2020 рр.

 Особливо заохочуємо подаватися ветеранок, ветеранів/ок з інвалідністю, безробітних або з низьким рівнем доходу, тих, хто сам виховує дітей.

 Проєкт складається з таких етапів:

·  онлайн-реєстрація у проєкт: http://bit.ly/ПрофесійніКурси  

·  проходження 2-денного тренінгу з адаптації військового досвіду до цивільної кар’єри.

·  підготовка та захист проєктної заявки для отримання гранту до 400 євро.

·  проходження навчання.

·  консультації спеціалістів щодо кар’єрного розвитку.

 Набір у проєкт відбувається на постійній основі до кінця серпня 2021 року.

Протягом 2-денного тренінгу ветерани отримають практичні інструменти для аналізу своїх професійних навичок, розберуть складові якісного резюме, на яке найчастіше відгукуються роботодавці. Дізнаються, як ідентифікувати власні цінності та що говорити на співбесіді про свій військовий досвід.  Спеціально для ветеранів було розроблено гайд — посібник із покроковою інструкцією з адаптації військових навичок до мирної професії, який учасники отримають безкоштовно.

Протягом 6-ти років підтримки ветеранів у соціальній адаптації, ми переконалися, що попит на зміну професії чи перекваліфікацію зростає серед учасників бойових дій.  Проте, аналізуючи свій військовий досвід,  вони  здебільшого не знають, як його адаптувати до цивільної кар’єри,  оскільки вважають, що навички, які вони отримали під час служби, не можна застосувати в інших сферах.

Досвід ГО «Центр зайнятості Вільних людей» та розроблена методологія працевлаштування ветеранів, яка була апробована у роботі з понад 500 учасниками АТО/ООС, свідчать про те, що ідентифікація військового досвіду й розуміння методів його адаптації до цивільної кар’єри, сприяють працевлаштуванню та підвищенню конкурентоспроможності на ринку праці.

Організатори: 

Проєкт із навчання та перекваліфікації втілюється командою ГО «Центр зайнятості Вільних людей», яка за час свого існування підтримала понад 8 000 людей у навчанні та перекваліфікації. Проєкт реалізується за підтримки Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні та Європейського Союзу. 

 Контактна особа:  

Ліна Мачульська, менеджерка з комунікацій ГО «Центр зайнятості Вільних людей», lina.machulska@gmail.com  

Офіційна сторінка проєкту: “Воїну — гідна праця”: https://www.facebook.com/jobsoldiers

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

17 червня 2021 року у малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

На засіданні розглядалися питання щодо стану погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста; стану погашення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій; стану адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та заборгованості по податках і зборах до бюджету станом на 01.06.2021 року.

Заслухано керівника КП «Міськсвітло» Шаповала Є.Д. про вжиті заходи для ліквідації зарплатного боргу.

Секретар комісії Л.Геєць

 

Запитання - відповіді щодо нового механізму призначення і нарахування субсидій на житлово-комунальні послуги

Нові правила призначення і нарахування субсидій викликають багато запитань у існуючих та потенційних отримувачів. Міністерство соціальної політики України відібрало питання, що найчастіше зустрічаються, і підготувало вичерпні відповіді.

- Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?

- Як і раніше, у загальному випадку, для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.

- Для отримання бланків і подання документів обов’язково особисто приходити до управління соціального захисту?

- Ні. Міністерство соціальної політики України вже довело до відома  структурних підрозділів з питань соціального захисту і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів: заяви про призначення та надання житлової субсидії й декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії. Отримати їх можна безкоштовно і надаються вони у разі звернення громадянина безпосередньо до органу надання субсидій. Але їх також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики   (у цьому людям похилого віку можуть допомогти діти, онуки, знайомі). І тоді нікуди не треба ходити.

Заповнивши ці форми, можна відправити їх поштою на адресу місцевого управління соціального захисту населення (адреси управлінь вказані на сайтах регіональних органів виконавчої влади, а також на сайті Міністерства соціальної політики). 

Також документи можна подати:

- уповноваженій посадовій особі виконкому місцевої ради територіальної громади;

-  у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.

Вони  протягом трьох робочих днів передадуть заповнені документи структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Можна також заповнити бланки в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою.

Більшість отримувачів субсидій – пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?

- Пенсіонерам у заповненні та надісланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Люди поступово адаптуються до технічних новацій. І кількість звернень в електронній формі постійно зростає.

Як діяти мешканцям громад, які були укрупнені шляхом об’єднання?

-  З питаннями оформлення субсидій громадяни можуть звертатися до:

- старост,

- виконкому територіальної громади,

- структурного підрозділу з питань соціального захисту громади,

- Центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади,

- органу соціального захисту держадміністрації району.

-  До якого часу можна подати документи на  отримання субсидії в неопалювальний період?

- Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.

- Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?

Ні. Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

- надавалася у грошовій безготівковій формі;

- була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?

- Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто, до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.

Як довго доведеться чекати призначення субсидії?

- Вже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.

Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?

- Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи складає майже 49 кв. м., і 13,65 - на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб - близько 75 кв. У минулий опалювальний період в Україні було близько 450 тис. домогосподарств, які одержували субсидію на понаднормову площу. Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку - якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.

У наданні субсидії відмовлять, якщо:

- площа квартири перевищує 130 кв. м,

- площа будинку понад 230 кв. м.

При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.

Чи існують винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?

- Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).

- Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?

- Працездатні особи, котрі більше 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів,  втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» , дається 30 днів.

Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.  

Чи можуть претендувати на житлові субсидії власники індивідуальних транспортних засобів?

- Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи більше автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.

Які зміни в нарахуванні субсидій чекають власників розділених особових рахунків?

- Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи більше, які сплачують комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.

Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?

- Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 56 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.

Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?

- Ні.

Які категорії населення втратять право на субсидії?    

-Право на субсидії втратять ті, хто:

- здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;

- має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;

- здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;

- декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;

- має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;

- не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;

- має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;

- має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;

- не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.   

Які найпоширеніші способи зловживань при оформленні державних субсидій було виявлено при верифікації?

- У минулий опалювальний період житлові субсидії отримували трохи більше 3 млн домогосподарств. Кількість тих, хто декларував недостовірну інформацію, склала близько 2-3%. Найтиповіші зловживання пов’язані з поданням недостовірних даних про склад домогосподарства або приховування інформації про його зміну та здійснення дороговартісних покупок на суму понад 50 тисяч гривень одномоментно (транспортних засобів та іншого майна) чи одномоментне придбання валюти у великих розмірах після оформлення субсидії. Дехто робить внески до статутних капіталів, великі благодійні внески на розвиток підприємств, купує корпоративні права чи акції й при цьому позиціонує себе як безробітного чи такого, що живе на мінімальну зарплату. Верифікація, яка проводилася протягом двох останніх років, засвідчила, зокрема, що 830 отримувачів субсидій купили сумарно валюти майже на 140 мільйонів гривень. Однак говорити про масовість таких зловживань і що це не дасть більшості оформити житлову субсидію, недоречно. Дійсно вразливим верствам населення, для яких сплата комунальних послуг у повному обсязі є непосильною, хвилюватися не треба. 

- З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?

- Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк». Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи закінчення опалювального сезону.

Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного  року. Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.  

Інформація розміщена на сайті Міністерства соціальної політики України https://www.msp.gov.ua/news/20100.html

 

Зразок заповнення заяви на субсидію (завантажити).

Актуальна інформація щодо виплат допомог!

08 квітня 2021 року Кабінет Міністрів України постановою №325 затвердив розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня.

Згідно з прийнятим рішенням виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2021 році передбачено у таких розмірах:

1) особам з інвалідністю внаслідок війни:

I групи – 4421 гривень;

II групи – 3906 гривень;

III групи – 3391 гривень;

2) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності – 1491 гривень;

3) членам сімей загиблих ветеранів війни – 966 гривень;

4) учасникам війни – 612 гривень.

Дані виплати будуть проведені після надходження коштів з державного бюджету.

З 1 вересня 2021 року грошова допомога як і пенсії нараховуватимуться на банківський рахунок, за винятком окремих категорій осіб.

Можливість адресної доставки грошових допомог залишать лише для 4 категорій осіб:

- осіб з інвалідністю І групи,

- осіб, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду,

- осіб, які досягли 80-річного віку,

- одержувачів державної соціальної допомоги на догляд.

Ці категорії осіб можуть обрати між адресною доставкою та банківським рахунком.

Доставка пенсій та грошової допомоги за місцем проживання одержувачів буде здійснюватися після проведення конкурсу Пенсійним фондом України до 1 вересня 2021 року. До цього часу грошові соціальні допомоги продовжить доставляти Укрпошта.

Усі інші особи з 1 вересня поточного року отримуватимуть виплати лише через поточні рахунки банків.

Обрати банк можна до 1 вересня 2021 року. У разі, якщо до цієї дати отримувач виплат не матиме рахунку, його відкриють за зверненням управління праці та соцзахисту населення до банківської установи.

Змінити уповноважений банк можна буде у будь-який момент.

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

20 травня 2021 року у малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

На засіданні розглянуті питання щодо стану погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста; стану погашення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій; стану адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та заборгованості по податках і зборах до бюджету станом на 01.03.2021 року.

Заслухано керівника КП «Міськсвітло» про вжиті заходи щодо погашення зарплатного боргу.

Розглянуто протокольне рішення №4 (2) спільного засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат і обласної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення від 27.04.2021та витяг з протоколу №54 засідання Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021 року.

Секретар комісії Л.Геєць

 

 

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

У малій залі міської ради 18 березня 2021 року відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

На засіданні розглянуті питання щодо стану погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста; стану погашення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій; стану адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та заборгованості по податках і зборах до бюджету станом на 01.03.2021 року.

Заслухано керівника КП «Міськсвітло» про перспективи погашення зарплатного боргу.

Розглянуто протокольне рішення засідання обласної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат (протокол №2 від 24.02.2021 року).

Секретар комісії Л.Геєць

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

18 лютого 2021 року у малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

 

На засіданні розглядалися наступні питання:

  • начальник управління праці та соціального захисту населення міської ради Ганна Малиш інформувала про стан погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста;

  • головний спеціаліст відділу забезпечення наповнення бюджету №2 фінансово-економічного управління головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Наталія Коваленко повідомила про роботу по погашенню заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій;

  • начальник Прилуцького відділу податків та зборів з фізичних осіб Управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС у Чернігівській області Світлана Проценко інформувала про стан адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та про стан наповнення державного і місцевого бюджетів станом на 01.02.2021 року.

Секретар комісії Лариса Геєць

 

Лист Благодійного фонду Єднання спільноти щодо надання допомоги дітям з інвалідністю, сиротам і напівсиротам (лист завантажити).

До уваги роботодавців!

Затверджена нова форма звітності №10- ПОІ (річна) та Інструкція щодо її заповнення (наказ Міністерства соціальної політики України від 27 серпня 2020 року №591 «Про затвердження форми звітності №10- ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» та Інструкції щодо її заповнення», зареєстрований в Мін’юсті 13 жовтня 2020 року за №1007/35290).

Форма звітності №10-ПОІ (річна) завантажити та Інструкція щодо її заповнення вводяться в дію з 01.01.2021 року, починаючи зі звіту за 2020 рік.

Телефон для довідок: (0462)778-871.

За інф. управління праці та соціального захисту населення міської ради

 

 

Питання погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат обговорили на черговому засіданні комісії

У малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександра Сивенка.

На засіданні розглядалися наступні питання:

  • начальник управління праці та соціального захисту населення міської ради Ганна Малиш інформувала про стан погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста та протокольне рішення спільного засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат і обласної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення;

  • начальник відділу забезпечення наповнення бюджету №4 фінансово-економічного управління головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Наталія Коваленко повідомила про роботу по погашенню заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій;

  • Начальник Прилуцького відділу податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Чернігівській області Світлана Проценко інформувала про стан адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та про стан наповнення державного і місцевого бюджетів .

За підсумками роботи комісії прийняті рішення спрямовані на удосконалення роботи з погашення заборгованості із заробітної плати, єдиного соціального внеску та інших соціальних виплат.

Секретар комісії Лариса Геєць

 

 

До уваги отримувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг!

З 1 серпня 2020 року в Україні відкрито ринок природного газу для побутових споживачів, що надає можливість громадянам самостійно обирати постачальника газу.

Для розрахунку розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, щомісяця органи соціального захисту населення отримують від виконавців послуг відомості про забезпеченість громадян послугами та про розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги, у тому числі постачання та розподіл природного газу.

Зазначені відомості отримуються органами соціального захисту населення на підставі отриманої від пільговиків та отримувачів житлових субсидій інформації про набір отримуваних ними житлово-комунальних послуг, а також про дані підприємств – надавачів цих послуг (назва, код ЄДРПОУ, номер особового рахунку тощо).

Своєчасне надання громадянами інформації органам соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг забезпечить актуальний та правильний розрахунок розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

З огляду на зазначене, з метою своєчасного та в повному обсязі надання громадянам передбачених законодавством соціальних гарантій, звертаємося з проханням до пільговиків та отримувачів житлових субсидій в найкоротші терміни повідомляти органи соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг, зокрема постачальника природного газу для побутових потреб.

 

Просимо бажаючих надати благодійну допомогу важкохворим дітям-сиротам (інформація додається).

 

Про онлайн-навчання з цифрової грамотності

На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2019 року № 849, зокрема, цілі: «Українець, який хоче мати цифрові навички, може їх вільно набути», Міністерство цифрової трансформації запустило національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта», яка доступна в мережі Інтернет за посиланням: https://osvita.diia.gov.ua/.

На онлайн-платформі кожен громадянин може безкоштовно опанувати цифрові навички за новим сучасним форматом – освітні серіали. Наразі, на платформі доступний онлайн-курс «Цифрова грамотність для державних службовців» (https://osvita.diia.gov.ua/courses/civil-servants), який охоплює можливості та особливості функціонування безкоштовних сервісів Google для використання в професійній діяльності та повсякденному житті.

За результатами проходження вищезазначеного навчання надається сертифікат, що засвідчує успішне проходження базового курсу з цифрової грамотності обсягом 2 години (0,07 кредиту ЄКТС).

Чернігівська обласна державна адміністрація

Інформація про дотримання трудового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях м. Прилуки  (додається)

Рекомендації для підприємств та роботодавців для запобігання поширенню COVID-19

 

Зменшено штрафи за порушення трудового законодавства

З 02.02.2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України» від 12.12.2019 р. № 378-IX. Ним внесено зміни до ст.265 КЗпП, згідно з якими суттєво зменшено розмір деяких штрафів за порушення трудового законодавства.

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, на момент виявлення порушення (абзац другий ст. 265 КЗпП) карається штрафом у розмірі 10 мінімальних зарплат (з 02.02.2020 р. — 47 230 грн.), раніше — 30 мінімальних зарплат (141 690 грн.). До юридичних осіб та підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку І–ІІІ груп, за таке порушення застосовується попередження. Але ті ж самі порушення, вчинені повторно протягом двох років з дня виявлення порушення, каратимуться штрафом, сума якого становитиме 30-кратний розмір мінімальної зарплати (з 02.02.2020 р. — 141 690 грн.).

За недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці штраф дорівнюватиме 2-кратному розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (з 02.02.2020 р. — 9446 грн.), за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, раніше — 10-кратному розміру мінімальної зарплати (47 230 грн.).

За недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, на момент виявлення порушення (абзац шостий ст. 265 КЗпП) штраф дорівнює 4-кратному розміру мінімальної зарплати (з 02.02.2020 р. — 18 892 грн.), раніше — 10-кратному розміру мінімальної зарплати (47 230 грн.). До юридичних осіб та підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку І–ІІІ груп, за ці порушення застосовується попередження.

За недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні, при проведенні перевірки з питань виявлення фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків (абзац восьмий ст. 265 КЗпП) відтепер штраф становить 16-кратний розмір мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (з 02.02.2020 р. — 75 568 грн.), раніше — 100-кратний розмір мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (472 300 грн.).

Запроваджено відповідальність за порушення інших вимог законодавства про працю у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення, якщо їх виявлено повторно — розмір штрафу становить дві мінімальні зарплати (9446 грн.).

Якщо штраф буде сплачено протягом 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, його розмір зменшується на 50 %.

 

Мінімальна зарплата і прожитковий мінімум на 2020 рік (додається).

Питання погашення заборгованості по заробітній платі розглядали на черговій комісії

У малій залі міської ради відбулося засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

На засіданні розглядалися наступні питання:

  • начальник управління праці та соціального захисту населення міської ради Ганна Малиш інформувала про стан погашення заборгованості по заробітній платі на підприємствах, в установах та організаціях міста;

  • головний спеціаліст відділу забезпечення наповнення бюджету №4 фінансово-економічного управління головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Оксана Шестопал повідомила про роботу по погашенню заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України та відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій;

  • заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Прилуцького управління ГУ ДПС у Чернігівській області Світлана Проценко інформувала про стан адміністрування єдиного соціального внеску по м. Прилуки та про стан наповнення державного і місцевого бюджетів.

Секретар комісії В.Дейкун

 

ДО УВАГИ РОБОТОДАВЦІВ!

31 серпня 2019 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. №768 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2013 р. № 115» (додається).

Постановою затверджено нову редакцію Порядку повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів.

У разі виникнення питань звертайтесь у відділ праці управління праці та соціального захисту населення міської ради, кабінети №№ 60, 61, або за телефоном 7-11-50.

 

Строки виплати заробітної плати

 

Особливості прийняття на роботу та звільнення вагітних жінок

Згідно зі статтею 184 КЗпП заборонено відмовляти жінці у прийнятті на роботу з мотивів, пов’язаних з її вагітністю. У разі відмови такій жінці у прийнятті на роботу керівник (власник) підприємства зобов’язаний повідомити їй причину в письмовій формі. Вагітна жінка має право оскаржити таку відмову в судовому порядку.

Разом з тим частина перша статті 22 КЗпП забороняє лише необґрунтовану відмову в прийнятті на роботу, з чого випливає, що обґрунтована відмова допускається. Так, роботодавець може відмовити вагітній жінці в прийнятті на роботу через відсутність вільного робочого місця, невідповідність її кваліфікації тому рівню, який вимагається для певної посади (чи виконання певної роботи), шкідливі умови праці, обмеження спільної роботи родичів та інші вагомі причини. Необґрунтованою можна вважати причину, коли наприклад, за наявності вакансії роботодавець відмовляє вагітній жінці, посилаючись на обставини, які не стосуються її ділових якостей.

Під час прийняття на роботу вагітної жінки керівництво підприємства не має права встановлювати їй випробування (частина третя ст. 26 КЗпП).

Звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років – ч. 6 ст. 179 КЗпП України), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, відповідно до ч. 3 ст. 184 КЗпП України не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням. Обов'язкове працевлаштування зазначених жінок здійснюється також у випадках їх звільнення після закінчення строкового трудового договору. На період працевлаштування за ними зберігається середня заробітна плата, але не більше трьох місяців з дня закінчення строкового трудового договору.

При вирішенні питання про припинення із вагітною жінкою строкового трудового договору на підставі п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України необхідно дотриматись порядку припинення строкового трудового договору. Роботодавець має своєчасно попередити вагітну жінку про припинення трудового договору, і зробити це варто у письмовій формі. Слід враховувати, що звільнення провадиться з обов’язковим працевлаштуванням.

 

Що таке неповний робочий час? (інформація додається).

 

Компенсація додаткової відпустки «на дітей» (інформація додається).

 

Коли під час звільнення працівника не відраховують із його зарплати наперед виплачені суми відпускних (інформація додається).

 

Працівник не перебував у відпустці декілька років: чи втрачає він право на неї?

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про відпустки» щорічні основна та додаткові відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року. Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, і доводиться до відома всіх працівників. При складанні графіків ураховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та можливості для їх відпочинку.

Стаття 11 Закону України «Про відпустки» забороняє ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд, а також ненадання їх протягом робочого року особам віком до вісімнадцяти років та працівникам, які мають право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами чи з особливим характером праці.

Частиною 5 ст. 79 КЗпП передбачено, що конкретний період надання щорічних відпусток у межах, установлених графіком, узгоджується між працівником і роботодавцем, який зобов'язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніше ніж за два тижні до встановленого графіком терміну.

Законодавством не передбачено терміну давності, після якого втрачається працівником право на щорічні відпустки, також воно не містить заборони надавати щорічні відпустки у разі їх невикористання. Тому, якщо працівник з якихось причин не скористався правом на щорічну відпустку за минулий рік або за кілька попередніх років, він має право використати її, а в разі звільнення (незалежно від підстав) йому має бути виплачено компенсацію за всі невикористані дні відпустки згідно зі ст. 24 Закону України «Про відпустки».

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про відпустки» за бажанням працівника частина щорічної відпустки замінюється грошовою компенсацією. При цьому тривалість наданої працівникові щорічної та додаткових відпусток не повинна бути менше ніж 24 календарних дні.

Особам віком до вісімнадцяти років заміна всіх видів відпусток грошовою компенсацією не допускається.

Особи, винні в порушенні законодавства про відпустки, несуть відповідальність згідно із законодавством (ст. 28 Закону України «Про відпустки»). Абзац 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП встановлено фінансова відповідальність юридичних і фізичних осіб за порушення інших вимог трудового законодавства у розмірі мінімальної заробітної плати на момент виявлення.

 

Інформація соцгарантії військовим (додається).

До уваги роботодавців!

Допуск до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин неприпустимий!

Відповідно до 265 статті КЗпП України, юридичні та фізичні особи – підприємці нестимуть відповідальність у вигляді штрафу у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (з 01.01.2018 – 111690 грн.);

Починаючи з 5 жовтня 2018 року Держслужба з питань праці, Державна фіскальна служба, Пенсійний фонд, Національна поліція за участю органів місцевого самоврядування проводитимуть комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №649-р.Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення”.

У розпорядженні зазначено:

....

1. Державній службі з питань праці, Державній фіскальній службі, Пенсійному фонду України, Національній поліції, іншим центральним органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування провести:

починаючи з 5 жовтня 2018 р. в установленому порядку комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення;

до 5 жовтня 2018 р. інформаційно-роз’яснювальну кампанію про заплановані заходи та неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин.

2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади переглянути  власні нормативно-правові акти та внести до них зміни з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин з найманими працівниками.

3. Державній фіскальній службі, Пенсійному фонду України, Національній поліції, іншим центральним органам виконавчої влади подавати щомісяця до 10 числа Державній службі з питань праці інформацію про проведену роботу для її узагальнення та подання до 15 числа Міністерством соціальної політики Кабінетові Міністрів України.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

....”


До уваги роботодавців!

Домовленість Сторін Генеральної угоди від 10.10.2017 року (додається).

 

Як владнати конфлікт трудових відносин?

Розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин, не вирішення яких має підстави для реєстрації Національною службою посередництва і примирення колективного трудового спору (конфлікту) на виробничому та територіальному рівнях (детальна інформація).

З метою уникнення загострення конфліктних ситуацій, відділення НСПП звертається до всіх заінтересованих сторін соціально-трудових відносин приділити особливу увагу питанням забезпечення реалізації державних соціальних гарантій у сфері праці на підприємствах, установах та організаціях районів і міст області відповідно до ст.24 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)».

У разі виникнення передумов соціальної напруги та розбіжностей у трудових колективах підприємств, установ та організацій області (незалежно від форм власності і організаційно - правових форм господарювання) з питань порушення вимог законодавства про працю, колективних договорів, угод, тощо до відділення НСПП мають право звертатися як сторони конфлікту, так і органи влади, зацікавлені в стабілізації стану соціально-трудових відносин на відповідній території.

Спеціалісти відділення НСПП завжди готові надати необхідні юридичні консультації і методичні рекомендації з метою сприяння вирішенню кожної конкретної проблемної ситуації у відповідності до Закону України „Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)”.

Відділення НСПП в Чернігівській області знаходиться за адресою: м. Чернігів, вул. П’ятницька, 39, кімната 909; тел.: 77-62-77.

Інформація про ведення соціального діалогу (додається)

Відмінність страйку від інших акцій соціального протесту (додається)

Як діяти, якщо ви вирішили оголосити страйк (додається)

 

Переглядів:77