17500, м.Прилуки, вул.Пушкіна, №73
(гуртожиток Професійного ліцею, 4 поверх)

ІНФОРМУЄ:

 

НА ЧАС ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ: ЩОБ КОРИСТУВАТИСЯ АРЕШТОВАНИМ РАХУНКОМ, ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ДВС

Двома мінімальними розмірами заробітної плати на місяць з арештованого рахунка відтепер, на період дії воєнного стану, зможуть користуватися фізичні особи – боржники.

Нагадаємо, днями набрали чинності зміни до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих особливостей організації примусового виконання судових рішень і рішень інших органів під час дії воєнного стану». Новели передбачають, що тимчасово, на період дії воєнного стану фізособи-боржники зможуть здійснювати видаткові операції з одного з арештованих рахунків в одному банку в межах двох мінімальних розмірів зарплати на місяць (наразі розмір мінімальної заробітної плати в Україні становить 6 700 гривень).

Ця сума може бути використана протягом місяця, вона не є накопичуваною. Відповідна норма діє незалежно від розміру заборгованості за виконавчим документом.

Важливо! Для визначення такого рахунку боржнику обов’язково потрібно звернутись до державного виконавця, який наклав арешт, з відповідною заявою про визначення поточного рахунку у банку для здійснення видаткових операцій. Заява може бути подана в паперовій формі (нарочно або засобами поштового зв’язку) або в електронній формі з дотриманням вимог, встановлених Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг».

Актуальні контактні дані відділів ДВС Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції – за посиланням: https://www.sumyjust.gov.ua/terytorial-ni-pidrozdily/viddily-derzhavnoyi-vykonavchoyi-sluzhby/

 

 

 

Офіс протидії рейдерству: сучасний захист прав власності

Міністерство юстиції України розробило ряд механізмів, які позитивно впливають на підприємницьку діяльність та створюють надійну систему захисту бізнесу від рейдерських захоплень. Офіс протидії рейдерству – один із найуспішніших проєктів у боротьбі з рейдерством.

Новостворений орган розглядає матеріали скарг та готує висновки, а також робить узагальнення проблематики у сфері державної реєстрації. Крім того, даний центр одразу формує пропозиції змін до законодавства і удосконалює програмне забезпечення державних реєстраторів.

«Створення Офісу протидії рейдерству – це черговий крок до глибинних перетворень на шляху захисту прав власності від злочинних посягань. Наразі маємо перші результати – значно зменшилась кількість шахрайських дій з юридично значущими даними, та знизилась кількість рейдерських атак на бізнес. Це – позитивний сигнал для українського бізнесу та міжнародних інвесторів, ще одне підтвердження,  що  після кардинальних змін у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та бізнес в Україну можна буде інвестувати кошти без остраху, що твій бізнес або власність можуть забрати у будь-який момент», - розповіла Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), до складу якого увійшли Полтавська, Сумська та Чернігівська область.

Нагадуємо, що офіс протидії рейдерству знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Сверстюка, 15, тел. 044-237-09-96, тут громадяни можуть:

  • подати скаргу на дії державного реєстратора чи доповнення до неї;

  • отримати відповідь щодо стадії розгляду скарги;

  • відвідати засідання комісії з розгляду скарг, яке відбувається прозоро та відкрито;

  • переглянути трансляцію відкритої частини засідання комісії в зручному холі офісу.

 

 

Які дієві запобіжники містить розроблений Мін’юстом антирейдерський законопроєкт

З прийняттям наприкінці минулого року Верховною Радою законопроєкту № 1056-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності», ініційованого Міністерством юстиції, з’явилися принципово нові інструменти для боротьби з рейдерством.

Новели чинного законодавства встановлюють ряд дієвих антирейдерських запобіжників, а саме:

  • від реєстру відключено реєстраторів, які згідно зі статистикою здійснювали 95% рейдерських захоплень;

  • підвищено відповідальність за порушення у цій сфері (зокрема, за порушення вимог законодавства у сфері державної реєстрації встановлено штраф у розмірі від 400 до 600 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, за повторне протягом року вчинення порушення - від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян);

  • встановлено додатковий захист нотаріально засвідчених документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація, шляхом викладення їх на спеціальних бланках нотаріальних документів;

  • встановлено обов’язок реєстратора визначати обсяг цивільної дієздатності фізичних осіб і цивільної правоздатності та дієздатності юридичних осіб, а також перевіряти повноваження представника фізичної або юридичної особи щодо вчинення дій, направлених на набуття, зміну чи припинення речових прав, обтяжень таких прав у разі реєстрації прав не в результаті вчинення нотаріальної дії;

  • встановлено визначення КМУ критеріїв, за якими визначається ступінь відповідальності за відповідні порушення, допущені у сфері державної реєстрації, що значно знизить корупційні ризики у сфері контролю.

Варто зазначити, що державним реєстраторам, які сприяли незаконному заволодінню майном і бізнесом, анульовують доступ до держреєстрів ДОВІЧНО.

Крім того, проведена верифікація реєстраторів (з паспортом та електронним ключем), а доступ державного реєстратора до державних реєстрів здійснюється шляхом багатофакторної аутентифікації (захист від несанкціонованих проникнень). Так, реєстратори не лише використовують електронний підпис, але й підтверджуватимуть операцію через Google-ідентифікацію.

 

ПОНАД 3 МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ БОРГІВ ПО ЗАРПЛАТІ ПОВЕРНУТО ПРАЦІВНИКАМ НА СУМЩИНІ, ПОЛТАВЩИНІ ТА ЧЕРНІГІВЩИНІ У СІЧНІ

Питання ліквідації заборгованості по заробітній платі та інших виплат, пов’язаних з трудовими правовідносинами, є для органів державної виконавчої служби пріоритетним. Робота у цьому напрямку не зупиняється й триватиме, доки існуватиме проблема невиплати заробітної плати.

«Наразі Міністерством юстиції України створено ефективні способи виконання судових рішень, які державні виконавці успішно використовують у своїй діяльності. Так, лише протягом січня 2020 року з підприємств-боржників Сумської, Полтавської та Чернігівської областей було стягнуто 3,1 мільйона гривень», – зазначила Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Суми), до складу якого увійшли Сумська, Полтавська та Чернігівська область.

До речі, на Сумщини у перший місяць нового року спостерігалась позитивна динаміка щодо стягнення заборгованості по зарплаті – працівники регіону отримали понад 2,2 мільйона гривень заборгованих коштів. Тільки з ПАТ «Сумське НВО» фахівці юстиції стягнули 2 мільйони гривень, завдяки чому 73 працівники нарешті отримали зароблені ними кошти.

З підприємств-боржників Полтавської області державні виконавці за перший місяць нового року стягнули близько 100 тисяч гривень. Спрацювали правові методи відновлення економічних прав працівників й на ТОВ «Карлівське сільгосппідприємство «ЛОС» – повернуто 70 тисяч гривень зароблених громадянами коштів.

У Чернігівській області протягом зазначеного періоду фахівці юстиції повернули понад 875 тисяч гривень заборгованих по заробітній платі коштів. Варто зазначити, що з ПАТ «Чернігівський завод радіоприладів» державні виконавці стягнули левову долю від загальної суми – 800 тисяч гривень.

 

 

Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації: надійний захист майна та бізнесу від рейдерів

Зміни, які впроваджуються Міністерством юстиції у сфері державної реєстрації, покликані унеможливити реалізувати схеми, які роками використовували рейдери для присвоєння чужого майна чи бізнесу.

Одним із таких дієвих нововведень є Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Для забезпечення належного сприйняття з’явилася потреба у створенні принципово нового колегіального органу, який би забезпечив належне, якісне та прозоре виконання функцій, які покладенні на Мін’юст у зв’язку з розглядом скарг у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

«Відтепер, процес захисту від протиправних посягань на майно та бізнес став більш прозорим та неупередженим. Кожна скарга на дії державних реєстраторів уважно розглядається, а в результаті – надається виважене рішення на основі законодавчих норм», – зазначила Ірина Свистун, очільниця Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).

Особливості Колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації:

  • колегія складається з:

  • співголів (на сьогодні їх 2) ;

  • секретаря;

  • 9 членів;

  • участь також можуть брати представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні.

  • фіксація засідань відбувається за допомогою звуко- та відео пристроїв.

  • рішення колегії оперативно опубліковуються на сайті Мін’юсту чи міжрегіональних управлінь юстиції.

 

«Я МАЮ ПРАВО!»

Урядом прийнято рішення про запровадження реалізації правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» у 2020-2022 роках (розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2019 р. № 552-р).

З метою реалізації кампанії «Я маю право на виконання рішення суду» у рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» додається відеоролик проекту «Путівник виконавчого провадження» https://cutt.ly/JwM3FiI

За інф. Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області


 

Через систему «Он-лайн будинок юстиції» можна подати документи на державну реєстрацію:

- створення товариства з обмеженою відповідальністю, яке здійснює діяльність на підставі модельного статуту;

- переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту;

- створення громадської організації зі статусом юридичної особи.

Електронна послуга, що дозволяє зареєструвати створення ТОВ, яке здійснює діяльність на підставі модельного статуту, або перехід ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту забезпечує можливість заповнення заявником через персональний кабінет заявника у форматі «запитання-відповідь» електронних форм, необхідних для проведення реєстраційної дії, та формування на основі отриманих відповідей наступних документів:

- заяви на державну реєстрацію створення юридичної особи;

- заяви про державну реєстрацію переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту;

- модельного статуту «за замовчуванням»;

- модельного статуту, сформованого шляхом обрання відповідних положень модельного статуту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності»;

- рішення засновників товариства з обмеженою відповідальністю про створення юридичної особи;

- рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про перехід на діяльність на підставі модельного статуту.

Електронна послуга, що дозволяє зареєструвати громадську організацію зі статусом юридичної особи, забезпечує:

- формування заяви в електронній формі через персональний кабінет заявника;

- долучення до заяви, сформованої в електронній формі, оригіналів електронних документів для державної реєстрації.

 

 

До уваги громадян та представників бізнес спільноти!

Впроваджено інноваційний інструмент боротьби з рейдерством. Відтепер всі громадяни чиї права порушені незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю державних реєстраторів прав на нерухомість та бізнесу можуть подати скаргу до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України он-лайн, що дозволить уникнути помилок під час підготовки документів та відмов з формальних підстав. Скаргу можливо подати через портал державних послуг iGov за посиланням: https://igov.gov.ua/service/333/general.

Online.minjust.gov.ua

За інф. Управління державної реєстрації Головного
територіального управління юстиції у Чернігівській області

 

 

Вітаю, пане Міністре! Чи не могли б ви мені відповісти на декілька запитань щодо виконання рішення суду?
Маю на руках рішення суду і не знаю, що робити з ним далі.

З повагою, Олександр Рева

Що таке виконавче провадження?

Виконавче провадження – це завершальна стадія судового провадження. В Україні рішення суду може виконуватись як у добровільному, так і у примусовому порядку.

Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ.

Який порядок виконання рішення суду у добровільному порядку?

Боржник, за власним волевиявленням, може виконати рішення суду добровільно. У разі добровільного порядку виконання рішень про стягнення періодичних платежів, виконавчий документ разом із заявою може бути надісланий стягувачем підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

Який алгоритм дій у випадку примусового стягнення заборгованості з боржника?

У разі задоволення судом вимог про сплату заборгованості, якщо боржник добровільно не виконує рішення суду, стягувач має право пред’явити виконавчий документ для примусового виконання. Для цього потрібно:

  • звернутися до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу судового наказу або виконавчого листа;

  • написати заяву до державної виконавчої служи або приватного виконавця із проханням примусового стягнення заборгованості із боржника;

  • сплатити авансовий внесок до органу ДВС, куди буде подано виконавчий лист або до приватного виконавця;

  • подати заяву з копією квитанції про сплату авансового внеску до ДВС або приватного виконавця.

Які строки пред’явлення виконавчих документів?

Виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання:

  • протягом 3-х років, з наступного дня після набрання рішенням законної сили, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

  • протягом 3-х місяців, якщо мова йде про посвідчення комісій по трудових спорах та виконавчі документи, за якими стягувачем є держава або державний орган.

  • протягом усього періоду, у справах про стягнення аліментів, відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок каліцтва чи іншого ушкодження здоров’я, втрати годувальника тощо.

Якщо стягувач пропустив строк пред’явлення виконавчого документа до виконання, він має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу.

Що потрібно сплатити за примусове виконання рішення?

Боржник: Виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби у розмірі 10 % суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом.

У разі виконання рішення приватним виконавцем стягується основна винагорода, розмір якої становить 10 % стягнутої ним суми або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.

Стягувач: Авансовий внесок – це кошти, за рахунок яких фінансуються витрати на організацію та проведення виконавчих дій органом державної виконавчої служби (приватним виконавцем). Розмір авансового внеску становить:

  • 2 % від суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати (до 41 730 грн );

  • 1 мінімальний розмір заробітної плати (4 173 грн) за рішенням немайнового характеру та рішень про забезпечення позову з боржника - фізичної особи та 2 мінімальні  розміри заробітної плати (8 346 грн) з боржника - юридичної особи.

Хто звільняється від сплати авансового внеску?

Від сплати авансового внеску звільняються у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби:

  • інваліди війни, інваліди I та II груп;

  • законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп;

  • громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Крім того, у Законі передбачені рішення суду, за виконання яких авансовий внесок не сплачується, наприклад:

  • стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та інші вимоги, що випливають із трудових правовідносин;

  • обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних та соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;

  • відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи;

  • стягнення аліментів, заборгованості зі сплати аліментів, додаткових витрат на дитину, неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, суми індексації аліментів, встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні з дитиною;

  • відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення;

  • виконання рішення Європейського суду з прав людини.

 

Як отримати присуджені кошти?

Грошові суми, стягнуті з боржника (у томі числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу ДВС чи рахунок приватного виконавця. За письмовою заявою фізичної особи стягнуті грошові суми перераховуються виконавцем на зазначений стягувачем рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом, що здійснюється за його рахунок, крім переказу аліментних сум.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

Окремо хочу зазначити, що Мін’юст запровадив низку суттєвих новацій, серед яких створення Єдиного реєстру боржників, який ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов’язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна. Відомості про боржників, включені до Єдиного реєстру боржників, є відкритими та розміщуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: https://erb.minjust.gov.ua.

Крім того, у 2018 році в зазначеному реєстрі відкрито публічні реєстри неплатників аліментів та боржників, які перешкоджають побаченням з дитиною, а також боржників, які мають заборгованість по заробітній платі.

Також, щоб забезпечити громадянам зручний сервіс у сфері примусового виконання судових рішень, ми відкрили чотири «Центри виконання рішень», де громадяни мають можливість подавати документи про примусове виконання рішень та інші документи виконавчого провадження за принципом екстериторіальності в межах відповідної області, отримати відомості з автоматизованої системи виконавчого провадження, перевірити документи на відповідність законодавству, отримати консультацію, швидко та правильно оформити документи, оплатити заборгованість чи авансовий внесок через термінал тощо. Завітати до «Центрів виконання рішень» можна за адресами:

м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 2;

м. Сєвєродонецьк, вул.Федоренка, 10;

м. Суми, вул. Петропавлівська, 75;

м. Одеса, вул.Разумовська, 37.


 

Доброго дня! Я - переселенець з нині окупованої території у Луганській області, хочу взяти участь у виборах Президента України, які відбудуться в неділю. Поясніть будь-ласка, чи маю я право брати участь у голосуванні і що для цього потрібно?

Микола Саєнко

Відповідь на запитання:

Перш за все, хочу наголосити, що невід'ємним правом громадянина України є право вільно обирати владу. Проголосувати на виборах президента, звичайно, зможуть і внутрішньо переміщені особи.

Далі проінформую вас щодо того, як перевірити себе у списках виборців та порядку голосування.

Як перевірити себе у списках виборців?

Це можна зробити в особистому кабінеті виборця на веб-сайті Державного реєстру виборців: drv.gov.ua або на виборчій дільниці з 23 березня 2019 року.

Як змінити місце голосування?

Для цього потрібно зробити 2 простих кроки:

1. До 25 березня включно необхідно звернутися до органу ведення Державного реєстру виборців за місцем перебування на день виборів або за місце знаходженням виборчої дільниці, де буде зручно голосувати, або за місцем реєстрації проживання.

2. Подати заяву про тимчасову зміну місця голосування.

Які документи потрібні для зміни місця голосування?

  • Паспорт громадянина України (у вигляді книжечки або картки) чи тимчасове посвідчення громадянина України;

  • посвідчення військовослужбовця/військовий квиток (для військовослужбовців строкової служби);

  • документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування:

- довідка з місця навчання;

- посвідчення про відрядження;

- проїзні документи;

- договір оренди житла тощо.

Наголошую! Виборцям, адреса реєстрації яких знаходиться на території тимчасово окупованих територій ОРДЛО та АР Крим, не потрібно подавати документи, які підтверджують необхідність зміни місця голосування!

Як дізнатись про зміну місця голосування?

Після задоволення заяви про зміну місця голосування виборцю видається відповідне посвідчення. Далі необхідно перевірити себе у списку на виборчій дільниці, яку визначено місцем голосування у посвідченні або в особистому кабінеті виборця на веб-сайті Державного реєстру виборців: drv.gov.ua.

Що потрібно зробити у день виборів?

1. Взяти один із документів:

- Паспорт громадянина України у вигляді книжечки або картки;

- тимчасове посвідчення громадянина України;

- посвідчення військовослужбовця/військовий квиток (для військовослужбовців строкової служби).

2. Отримати виборчий бюлетень та поставити свій підпис про його отримання:

- у списку виборців;

- на визначеному місці на контрольному талоні виборчого бюлетеня.

3. Заповнити виборчий бюлетень особисто в кабіні (кімнаті) для таємного голосування.

4. Опустити виборчий бюлетень у виборчу скриньку у спосіб, який забезпечує таємницю голосування.

Що вважається порушенням під час проведення голосування?

  • Видача виборчого бюлетеня для голосування особі без документа, який підтверджує громадянство України;

  • демонстрація заповненого виборчого бюлетеня стороннім особам;

  • наявність сторонніх осіб у кабіні для таємного голосування;

  • винесення виборчого бюлетеня за межі виборчої дільниці;

  • фото -, відео зйомка заповнених виборчих бюлетенів;

  • голосування більш ніж один раз;

  • отримання виборчого бюлетеня від іншої особи, крім уповноваженого члена комісії, який видає виборчий бюлетень.

Яка передбачена відповідальність за порушення на виборах?

Відповідальність за скоєння злочину проти виборчих прав громадян встановлюється Кримінальним кодексом України. Залежно від ступеня тяжкості злочину передбачається: штраф від 1700 до 5100 грн, виправні роботи строком до 2 років або обмеження волі до 3 років. Пошкодження виборчих скриньок карається позбавленням волі від 5 до 7 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю від 1 до 3 років.

Шановні українці, якщо ви стали свідком порушення під час проведення голосування, обов’язково звертайтеся до голови відповідної виборчої комісії, офіційних спостерігачів та поліції!

Додаткову корисну інформацію Ви можете знайти за посиланнями:

Інформація про вибори Президента України: www.cvk. gov.ua/vp_2019/

Державний реєстр виборців: www.drv.gov.ua

Веб-сайт проекту «Я МАЮ ПРАВО!»: pravo.minjust.gov.ua.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

Проект Міністерство юстиції України "Я МАЮ ПРАВО!". Інформер 18 програми. Тема: Сказано-Зроблено розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=1fX8gGpm88o

Інформери програм "Я МАЮ ПРАВО!" на тему: Право власності на землю розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=xrgNIkIkldM

Проект "Я маю право"!

Маєш питання?

Що таке спір?

Виконання рішення суду

Як отримати присуджені кошти?

Стоп насильство. Як і де отримати допомогу!

Головне територіальне управління юстиції у Чернігівській області


 

Оголошення!

04 квітня 2018 року з 11:00 до 13:00 у приміщенні Прилуцького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівської області (м.Прилуки, вул.Пушкіна, 73, 4 поверх) посадовими особами управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівської області буде проводитись прийом громадян з питань примусового виконання рішень.

Контактний телефон (04662)-675-962 — управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівської області.

 

Несплата аліментів

Проблема несплати аліментів в Україні є досить гострою. На жаль, ніхто не може бути застрахованим від розлучення та в результаті від несплати аліментів

Саме тому Міністерство юстиції України стало ініціатором Закону №7277 щодо посилення відповідальності за злісну несплату аліментів, який набирає чинності 06 лютого 2018 року.

Що це означає?

Законом передбачено внесення змін до низки законодавчих актів, відповідно яких в разі наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, державний виконавець своєю постановою має право:

- встановити тимчасове обмеження боржника у праві виїзду за межі України - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

- встановити тимчасове обмеження боржника у праві керування транспортними засобами - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

- встановити тимчасове обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною та охолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

- встановити тимчасового обмеження боржника у праві полювання - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі.

Крім того, за рішенням суду передбачається застосування від 120 до 240 годин суспільно-корисних робіт на користь місцевої громади з направленням коштів на рахунок дитини (може застосовуватися багаторазово — до погашення заборгованості).

Також передбачається скасування авансових платежів та зборів для батьків, які подають відповідний позов до суду та запровадження ефективних механізмів кримінального переслідування злісних неплатників аліментів.

Згідно з новаціями закону, той, хто живе з дитиною за рішенням суду, має право вивозити дитину за кордон на лікування, відпочинок чи навчання. Знову ж таки, якщо понад півроку інший батько не платить аліменти. Тому, якщо ви хочете брати участь у житті дитини — звітуйте у виконавчу службу про те, скільки заплатив грошей і коли. Колишні дружина чи чоловік може про це просто змовчати, а виконавча служба нараховуватиме місяці боргів.

Також, хотілось би зазначити, що встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України буде здійснюватись державними виконавцями не тільки стосовно боржників по сплаті аліментів, а і стосовно всіх, хто має будь які борги за рішенням суду чи рішенням іншого органу чи посадової особи до їх повної сплати.

Тому радимо заздалегідь подбати про свій спокійний та успішний перетин кордону і перевірити наявність боргів.

І пам'ятайте, що для державного виконавця ваші борги — це частина його роботи.

Прилуцький відділ державної виконавчої служби знаходиться за адресою: вулиця Пушкіна, 73 (гуртожиток Професійного ліцею, 4 поверх).

 

Начальник Прилуцького міськрайонного відділу державної виконавчої служби
Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області
Власенко Ірина Валентинівна

Переглядів:2265