Продовжив роботу коучинг «Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти»

09 травня 2024

09 травня 2024 року відбулося засідання коучингу «Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти». До його роботи долучилися асистенти інклюзивних груп закладів дошкільної освіти, які супроводжують дитину з розладом аутичного спектру (РАС). Захід був спланований у форматі методичного діалогу «Аутизм у дітей від трьох до шести років: правила корекції». Консультант Центру ПРПП Тетяна Зубко розкрила основні характеристики «дітей дощу», симптоми аутизму та надала практичні поради асистентам, як допомогти врівноважити емоційний стан дитини з РАС. Аутичні діти бачать сенс якої-небудь діяльності тільки тоді, коли вона чітко заздалегідь запрограмована: діти повинні знати, що робити в першу чергу, яку послідовність дій робити, як закінчити. З цією метою консультант рекомендувала проаналізувати приміщення вікової групи, де знаходиться аутична дитина, надала поради до оформлення середовища та де можна розмістити так звані оперативні карти, на яких у вигляді символів позначена чітка послідовність подій.

До практичної частини діалогу долучилася фахівець КЗ «ПРИЛУЦЬКИЙ НРЦ» Алла Васько, яка продемонструвала вправи для корекційної роботи. Психолог акцентувала увагу учасників на важливості корекційної терапії для повноцінного розвитку дітей у спектрі. Зауважила, що заняття із спеціалістами та психологами допомагають дітям набувати нових навичок у мовленні, поведінці, вчать самостійності, розвивають логічне мислення та дають базову підготовку до школи, аби надалі діти з РАС змогли інтегруватися у соціальне життя. Для того щоб зрозуміти з чого почати корекційну роботу, необхідно відзначити ведучий напрям: розвиток мови; навички соціальної взаємодії; уяви. У свою чергу вибір напряму залежить від потреб конкретної дитини.

Учасники обговорили, що варто знати при спілкуванні з дітьми у спектрі. На перших етапах роботи з аутичними дітьми використовувати ігри з чіткою послідовністю дій і чіткими правилами, а не сюжетно-рольові, де необхідне діалогове мовлення. Під час гри дорослий обов’язково постійно проговорює свої дії та дії дитини, чітко позначаючи словами усе, що відбувається з ними. При цьому педагога не повинно бентежити те, що дитина не виявляє ні найменшого інтересу до слів. Педагоги відмітили, що варто приділити увагу організації робочого місця дитини та підборі й розміщенні матеріалів до заняття.

Прилуцький центр професійного розвитку та учасники заходу висловлюють слова вдячності Аллі Васько за змістовність та практичність порад щодо налагодження контакту асистента вихователя та дитини з РАС під час освітнього процесу.

Переглядів:22