Професійна мобільність педагога – час змін та вдосконалення

17 квітня 2024

Питання професійної мобільності педагога та підвищення інтересу і бажання займатися улюбленою справою в сучасних умовах, без чого не може бути самореалізації і зростання в професії, завжди перебувають у полі зору фахівців Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників. Саме тому психолог Центру Ірина Огорілко темою свого чергового тренінгу для педагогів обрала «Професійну мобільність педагога – час змін та вдосконалення», який провела 16 квітня 2024 рокі для учасників професійної спільноти вчителів предмету «Основи здоров’я».

У ході тренінгу опрацювали поняття «культурна мобільність педагога», «педагогічна мобільність», «професійна мобільність, бо саме вони є найбільш актуальними для становлення професіоналізму вчителя.

Виконуючи вправу «Асоціації», вчителі переглянули ряд слайдів: чорно-білі – шкільне життя 70-х – 80-х років, та кольорові – сучасне шкільне життя; озвучили свої асоціації до них та зробили висновок, що школа, учні, вчителі змінюються. А це значить, що необхідно встигати за цими змінами, щоб бути сучасними та затребуваними у професії.

За допомогою методу ранжування охарактеризувати, як змінився предмет «Основи здоров’я» і як змінився вчитель, який викладає основи здоров’я.

Після створення образу сучасного вчителя предмету «Основи  здоров’я», учасники тренінгу пройшли проєктивний тест «Гармонія та збалансованість життя», мета якого була визначити вміння розподіляти свій час, визначати пріоритетні завдання та актуальні сфери життя.

Ознайомившись із своїми результатами проходження тесту, педагоги ще раз переконалися, що сучасний, мобільний вчитель має поєднувати активність у всіх сферах свого життя та визначати пріоритети, якими буде слідувати.

Виникає досить багато запитань, що саме треба зробити, щоб вчителю стати професійно мобільним? «Чи готовий я переосмислити методи навчання? Чи готовий я вивчати нові ідеї і нові концепції? Чи готовий я по-новому поглянути на предмет, який викладаю своїм учням?» Відповіді на ці запитання шукали в ході роботи у тренінговій групі професійної спільноти. А як рефлексію використали набір метафоричних асоціативних карт «Відповіді на долонях».

Наголошували на тому, що «Основи здоров'я» розвивають в учнів здоров'язбережувальну компетентність, дають знання про здоров'я і безпеку, розвивають навички безпечної поведінки для життя і здоров'я, а під час війни на вчителя даного предмету покладається відповідальна робота навчити своїх учнів правил безпеки та створювати безпечне середовище за межами школи.

Загалом тренінг відбувався на дуже позитивній хвилі. Про питання професійної мобільності говорили легко, мабуть тому, що вчителі предмету «Основи здоров’я» відкриті до нових знань, здатні критично мислити, творчо сприймати навчальні програми. А головне – сучасні та мобільні!

Переглядів:22