Порядок проведення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності

12 листопада 2015

У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на об’єкти нерухомого майна, а саме на земельну ділянку, підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду або їх окремі частини, квартиру, житлове та нежитлове приміщення, що регулюється відповідно до Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі—Закон) №1952-IV від 01.07.2004 року зі змінами та доповненнями, та “Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868 (далі - Порядок).

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки проводиться після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, що є похідними від права власності, проводиться після державної реєстрації права власності на таке майно відповідно до вимог Порядку, крім випадків, коли державна реєстрація речового права, що є похідним від права власності, проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності, а також коли державна реєстрація права власності проведена до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення. Відповідно до ст. 18 Закону, документом, який підтверджує факт виникнення права власності при здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно - є Свідоцтво про право власності на нерухоме майно. Однак таке свідоцтво видається не у всіх випадках при здійснення державної реєстрації прав. Тому Законом та Порядком передбачена видача Витягу з державного реєстру речових прав. Даний документ, підтверджує наявність у особи зареєстрованого за нею права власності чи іншого речового права на земельну ділянку.

Особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності визначені у статті 4-1 Закону. Для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку державної або комунальної власності заявник подає витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку. Державна реєстрація права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, проводиться одночасно з державною реєстрацією речового права на таку земельну ділянку, що є похідним від права власності, на підставі рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування. Таке рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування може бути подане правонабувачем (користувачем, орендарем), який у такому випадку є уповноваженою особою власника земельної ділянки, одночасно із заявою про державну реєстрацію речового права, що є похідним від права власності.

Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новосформовану земельну ділянку в порядку відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності заявник подає рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, який відповідно до законодавства наділений повноваженнями щодо передачі земельної ділянки у власність або користування, про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (в разі підготовки лотів до проведення земельних торгів).

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування звільняються від сплати державного мита за державну реєстрацію права власності держави, територіальної громади на земельні ділянки та від плати за надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстротор Відділу Державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Прилуцького МРУЮ, Хоменко Ю.М.

Переглядів:114