Охорона праці на автотранспорті

01 листопада 2017

Вивчаючи стан охорони праці під час виконання пасажирських перевезень, стикаєшся з недосконалістю організаційної роботи, яка проводиться керівниками автотранспортних підприємств. Це і неякісне складання, а подекуди відсутність інструкцій з охорони праці, не проведення або несвоєчасне проведення інструктажів з охорони праці водіїв, фіктивне проходження передрейсового медичного огляду та інше.

Щотижня засоби масової інформації повідомляють про резонансні випадки, на автомобільних дорогах країни продовжують гинути люди. За роки незалежності загинуло близько 160 тисяч чоловік, півтора мільйона травмованих. Такі дані голови парламентського комітету з питань транспорту. У Західній Європі щороку в дорожньо-транспортних пригодах гине четверо людей на кожні 100 тисяч населення, в Україні - втричі більше. В 2017 році по видах подій, що призвели до настання нещасного випадку, дорожньо - транспортна пригода склала 4,76 %.

Резонансне ДТП на вул. Сумська в м. Харків, коли автомобіль Lexus вилетів на тротуар та зім’яв пішоходів, вимагає від нас посилення роботи щодо охорони праці на підприємствах автомобільного транспорту, збільшення профілактичних заходів. Для попередження нещасних випадків на виробництві, які пов’язані з використанням автотранспортних засобів, роботодавець повинен враховувати вимоги «Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 року за № 811/18106, де зазначені вимоги щодо робочого часу, періоду керування, перерви, часу відпочинку, обліку робочого часу.

Водії також повинні знати Закон України «Про дорожній рух», «Правила дорожнього руху». Необхідно проводити перевірку водіями знань інструкцій з охорони праці, про що вони проінструктовані.

Кожний автотранспортний засіб, який використовується повинен бути в технічно справному стані і відповідно укомплектований, перед виїздом на лінію має бути перевірений на технічний стан та допущений до роботи відповідальною посадовою особою. Наряду з організаційними заходами, потрібно приділити увагу і пропаганді безпеки руху.

Більш продуктивно належить підійти до надання допомоги щодо удосконалення СУОП у фізичних осіб - підприємців, які займаються пасажирськими перевезеннями. Провести роботу по передачі позитивного досвіду профілактичної роботи, взяти участь у розробленні профілактичних заходів, розповсюдити нормативні акти, пам'ятки тощо.

Зараз в Україні діють «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» (ДНАОП 0.00-1.28-97), які затверджені наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 13.01.97 р. № 5 та погоджені листом Міністерства транспорту України від 11.06.96 р. № 6/22-17-2907. Дія цих Правил поширюється на всі автотранспортні підприємства і організації, а також підприємства, до складу яких входять транспортні цехи, дільниці, майстерні, гаражі тощо незалежно від відомчої належності та форми власності. Безумовне виконання вимог цих Правил значно зменшить вірогідність настання нещасного випадку, пов’язаного з використанням автотранспорту.

Микола Герасименко, головний спеціаліст

Прилуцького відділення управління

виконавчої дирекції Фонду соціального

страхування України в Чернігівській області

Переглядів:85