На сесійному засіданні

30 квітня 2014

Рішення зі скандальним присмаком

Чергова сесія Прилуцької міської ради, що відбулася 24 квітня, мала певне скандальне забарвлення. Уже на другому питанні депутати зав’язли у дискусіях і, врешті-решт, «провалили» рішення про початок підготовки до введення на міських автобусних маршрутах талонної системи перевезення пільговиків і підвищення тарифу на проїзд у міських автобусах.

Починалося все тихо-мирно. З трибуни заступник мера Олександр Сивенко озвучив суть питання, а саме: внесення до Плану діяльності Прилуцької міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2014 рік двох рішень – «Про затвердження Положення про порядок перевезення пільгових категорій громадян в м. Прилуки пасажирським автомобільним транспортом на міських автобусних маршрутах загального користування» (простіше кажучи, введення талонної системи) та «Про погодження тарифу на перевезення пасажирів у м. Прилуки в автобусах, що працюють на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі» (збільшення тарифу до 3 гривень 25 копійок). Ухвали рада таке рішення – і відповідні служби могли б лише розпочати розробку механізмів упровадження талонної системи та нових тарифів з їх подальшим обговоренням на громадських слуханнях. До речі, це справа не одного місяця.

Але дехто із депутатів одразу заявив, що дане рішення суперечитиме чинному законодавству України, адже воїни-афганці, ліквідатори наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, учасники бойових дій та інваліди Великої Вітчизняної війни мають право користуватися громадським транспортом безкоштовно. І хоч цим депутатам майже годину пояснювали, що за домовленістю із перевізниками перераховані категорії пільговиків за проїзд не платитимуть і що талонна система не торкнеться їх, вони все одно стояли на своєму.

– У кожного є право на власну думку з будь-якого питання, що розглядається у сесійній залі, – звернувся до колег, котрі виступали проти згаданого рішення, Олексій Гавриш. – Але я дуже прошу всіх мати сміливість називати речі своїми іменами. Якщо ви хочете загнати владу у глухий кут, то так і скажіть. Ви скажіть, що хочете заблокувати ухвалення такого рішення і тому не голосуєте. Це буде чесно. І тоді не треба вирішувати ніяких питань з автобусами. Чи, може, ви хочете поставити перевізників у такі умови, щоб вони відмовилися надавати послугу? Бо в ситуації, у якій вони зараз опинилися, перевізники збанкрутують. Автобуси по місту взагалі не їздитимуть. Просто треба набратися сміливості й сказати про це. Можна мати різні політичні погляди, власні амбіції, але їх не слід реалізовувати шляхом створення у Прилуках транспортного колапсу

. Проте слова Олексія Гавриша не були почуті. Рішення не набрало необхідної кількості голосів. Десять із тридцяти присутніх на сесії депутатів проголосували «проти».

Наслідком цього стало те, що вже наступного дня, 25 квітня, перевізники направили виконувачу обов’язків міського голови, секретарю ради Дмитру Барнашу повторне колективне звернення з вимогами ввести талонну систему для пільговиків і збільшити тариф на проїзд у міських автобусах. І це вже не жарти... (Докладніше читайте у матеріалі «Прилуцькі автобуси можуть зупинитися»).

Гарячі дебати викликало і питання виділення коштів на погашення боргів перед підприємством «Арт-Міко», що займалося ремонтом доріг у Прилуках. На роботу цієї організації було багато скарг і нарікань, але розрахуватися з нею треба, бо держава заблокує виділення коштів на ремонт доріг у 2014-му. Зрештою, депутати із цим погодилися і проголосували «за». Але одразу ж виникло цілком закономірне питання: «Хто цього разу виграв тендер на латання міських доріг?»

– Тендер виграло «Арт-Міко», але вже в новій іпостасі. Тепер вони називаються «Річ Роад», – відповів Дмитро Барнаш. – У конкурсі взяли участь лише дві фірми, і одна з них була явно підставною. Тож у нас фактично не було вибору. Але я можу запевнити, що є волонтери, які хочуть і будуть контролювати якість роботи «Річ Роад». Ми більше не допустимо неподобства з ямами на щойно відремонтованих дорогах. Крім того, нещодавно я зустрічався із представниками компаній, які використовують важковаговий транспорт, і висунув їм вимогу: або ви берете пайову участь у ремонті доріг, або ми виділяємо кошти і на всіх в’їздах до міста встановлюємо ваги. Автомобілі, де буде перевищення ваги у 12 тонн, штрафуватимуть. Представники компаній пристали на мою пропозицію надавати певну суму грошей на асфальтування прилуцьких доріг. Тепер остаточну згоду на це має дати керівництво компаній.

Уже вдруге депутати міськради не змогли затвердити склад комісії з питань нагородження Почесною відзнакою «Знак міської ради «Честь і Слава». Коли Дмитро Барнаш зачитав прізвища потенційних членів комісії, ніхто не висловив жодних претензій. А от коли черга дійшла до голосування, то піднятих карток «за» не вистачило. Натомість обранці громади одноголосно затвердили План дій зі сталого енергетичного розвитку Прилук. Дана програма розроблялася у рамках Угоди мерів. Якщо вона запрацює, місто зможе розраховувати на гранти Євросоюзу на впровадження різноманітних проектів у сфері енергозбереження.

Також депутати підтримали дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання споживачів житлових будинків, де вже понад 60% квартир мають індивідуальне опалення. Хоча й тут були певні доповнення. Зокрема, було запропоновано розглянути всі можливі варіанти допомоги зі встановленням індивідуалки незахищеним верствам населення.

Андрій Гончар Газета “Відомості Чернігівщини” № 18 від 30 квітня 2014 року

Переглядів:118