05 травня 2014

Надання безоплатної первинної правової допомоги

Згідно Закону України „Про безоплатну правову допомогу”, який набрав чинності 09 липня 2011 року, передбачено формування в Україні системи безоплатної правової допомоги. Цей Закон передбачає надання двох видів безоплатної правової допомоги – первинної та вторинної. Безоплатна первинна правова допомога включає такі види правових послуг: надання правової інформації (будь-які відомості про право, його джерела, юридичні факти, правовідносини, тощо); надання консультацій і роз'яснень з правових питань (у межах компетенції суб’єкта); складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації. Право на таку допомогу мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України. Безоплатну первинну правову допомогу надають всі органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також створені органами місцевого самоврядування спеціалізовані установи та залучені ними фізичні та юридичні особи приватного права. Як правило, при органах виконавчої влади створені громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги. Звернення про надання безоплатної правової допомоги надсилаються або подаються особами, які досягли повноліття, їх представниками безпосередньо до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування у разі письмового звернення осіб про надання безоплатної первинної правової допомоги з питань, що віднесені до їх повноважень, зобов'язані надати такі послуги протягом 30 календарних днів з дня надходження звернення. Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається не пізніше 15-денного строку з дня отримання звернення. Органам виконавчої влади та місцевого самоврядування забороняється встановлювати плату за надання безоплатної первинної правової допомоги. Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування, до якого надійшло звернення особи, такий орган протягом 5 календарних днів повинен надіслати це звернення до відповідного органу та повідомити про це особу, яка подала звернення. Якщо під час розгляду звернення або особистого прийому про надання безоплатної первинної правової допомоги встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування, який розглядає звернення, зобов'язаний роз'яснити особі або її законному представникові порядок подання звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ще один спосіб отримати безоплатну первинну правову допомогу – прийти на прийом до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, які зобов’язані вести особистий прийом з питань, що належати до їх компетенції. Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, проводиться постійно в установлені дні та години. Графік прийому осіб повинен бути доведений до їх відома.

Начальник Прилуцького міськрайонного управління юстиції Данілевський В.М.

Переглядів:146