ЯК ОТРИМАТИ ПРОТЕЗ:  ШЛЯХ ПАЦІЄНТА З АМПУТАЦІЄЮ

По-перше, протезування в Україні безоплатне для всіх, хто цього потребує. Держава оплачує встановлення якісних протезів, а також їх обслуговування та ремонт. Для отримання якісного протеза не потрібно чекати встановлення інвалідності.

   Процес отримання протезу – багатоетапний та потребує залучення лікарів, фахівців із реабілітації, протезистів та соціальних працівників. Пацієнт з ампутацією може розраховувати на підтримку держави на всіх етапах початку нового життя з протезом.

       Спільно з Міністерством охорони здоров’я пояснюємо шлях пацієнта з ампутацією до отримання протезу.

ЕТАП 1: Ампутація

    Спочатку всі пацієнти потребують хірургічного втручання. Після, якщо немає додаткових ускладнень, починається стадія відновлення. Одночасно з медичною, надається реабілітаційна допомога. Цей період називають гострим. Його основна мета — запобігти появі ускладнень. Мова, зокрема, про застійну пневмонію, пролежні та тромбози.

      Рубець поволі загоюється. З кукси знімають шви. Особливого значення набувають нормальний розпорядок дня і якісне харчування. Весь час пацієнт перебуває під контролем та наглядом лікарів.

ЕТАП 2: Загоєння

      Після ампутації кінцівки спостерігається виражений набряк кукси і прилеглих тканин. Це нормальна реакція організму на оперативне втручання.

        У цей період розпочинається профілактика контрактур (обмеження рухливості в суглобі) та проводиться антинабрякова терапія, яка дає результат через кілька тижнів. 

ЕТАП 3: Допротезна реабілітація

     Коли рубець загоївся, розпочинається допротезна реабілітація з залученням мультидисциплінарної реабілітаційної команди фахівців. Цей процес передбачає три важливих компоненти:

•          фізичні вправи для збереження амплітуди рухів у суглобах,

•          компресійна терапія (бинтування еластичним бинтом або за допомогою компресійної панчохи),

•          масаж рубця, гігієну кукси та менеджмент фантомного болю.

       Правильна компресія покращує циркуляцію крові, знижує больові відчуття та згодом — скорочує терміни адаптації кукси до протеза. Паралельно відбувається відновлення рухових навичок ампутованої кінцівки.

        Перелік вправ визначає мультидисциплінарна реабілітаційна команда. Вона ж контролює реабілітаційний процес та відстежує ефективність втручань.

     Також під час допротезної реабілітації лікар фізичної та реабілітаційної медицини або ж соціальний працівник мають надати пацієнту вичерпну інформацію про всіх виробників допоміжних засобів реабілітації й необхідні документи для їх отримання.

      Вибір виробника протезу — за пацієнтом. Перелік протезних підприємств, зокрема, можна знайти за посиланням .

ЕТАП 4: Протезування

Важливий етап  отримання протезу — формування відповідного висновку. Його може сформувати лікарська комісія, мультидисциплінарна реабілітаційна команда або фахівці медико-соціальної експертної комісії.

У такому документі обов’язково мають бути враховані всі особливості та потреби пацієнта з зазначенням характеристик засобу реабілітації.

        Для подання документів для забезпечення протезом можна звернутись до управління соціального захисту населення Прилуцької міскої ради (вул.Київська, 281, кабінет № 49, телефон 7-11-56).

        Також є можливість подати документи через електронний кабінет  Централізованого банку даних з проблем інвалідності Міністерства соціальної політики. Ось їх перелік:

1. Заява за таким зразком ,

2. Для військових обов’язково потрібна довідка від командира військової частини про обставини травми,

3. Висновок ВЛК (військові) чи МСЕК/ЛКК/МДРК (цивільні),

4. Паспорт громадянина України (або документ, який його замінює), 

 5. Довідка про присвоєння ідентифікаційного коду,

6. Для військових, за наявності, подається посвідчення УБД або ветерана військової служби.

        Незалежно від форми подачі документів на отримання протеза, направлення на протезування надійде в електронному кабінеті особи з інвалідністю.

        Звернутися до протезного підприємства можна у будь-який спосіб: онлайн, телефоном, у лікарні через соцпрацівника чи керівника реабілітаційного відділення.

        Після того як пацієнт обрав протезне підприємство, починається взаємодія з протезистом: підбір конструкції виробу, обговорення можливих комплектуючих тощо.

        Виготовлення протеза може зайняти у середньому  45 робочих днів. Всі послуги та вироби — безоплатні для людей і повністю покриваються державою.

ЕТАП 5: Протезна реабілітація

        Коли протез виготовлено, настає етап протезної реабілітації та адаптації. Мультидисциплінарна реабілітаційна команда, до якої долучається протезист, вчить пацієнта користуватись виробом, допомагає відновити рухову активність і звикнути до протеза.

        Також мультидисциплінарна реабілітаційна команда має перевірити правильність підбору протеза та можливість людини ним користуватися. Така перевірка засвідчується підписом керівника реабілітаційної команди в акті прийому-передачі протеза. Окрім цього, процес примірювання та приймання протеза в користування можна фіксувати на фото та відео. Отримані дані передаються до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Це дозволяє державі як проконтролювати сам факт встановлення протезів, так і покращити контроль за їхньою якістю. При цьому потрібна згода на фото- чи відеофіксацію від людини, якій встановили протез.   

 

 

Комплексна реабілітація осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю

        До уваги осіб з інвалідністю та сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, діти до трьох років (включно), які належать до груп ризику щодо отримання інвалідності.

        01 березня 2022 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19.01.2022 №31, якою затверджено Порядок здійснення  реабілітаційних заходів.

    Державними реабілітаційними установами надаються послуги із комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та дітей віком до трьох років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності.

    Комплексна реабілітація це система медичних, психологічних, педагогічних, фізичних, професійних, трудових, фізкультурно-спортивних, соціально-побутових заходів, спрямованих на відновлення та компенсацію втрачених функцій організму.

        Для отримання послуг отримувачу або його законному представнику необхідно звернутися до управління соціального захисту населення Прилуцької міської ради (вул.Київська, 281, кабінет №49, телефон 7-11-56) та подати заяву про отримання комплексних реабілітаційних послуг (за формою затвердженою Мінсоцполітики).             

       У заяві про отримання комплексних реабілітаційних послуг, зазначаються  відомості щодо:

  - індивідуальної програми реабілітації, виданої медико-соціальною експертною комісією, лікарсько-консультативною комісією державного або комунального закладу охорони здоров’я (для дітей з інвалідністю;

   - висновку лікарсько-консультативної комісії державного або комунального закладу охорони здоров’я з рекомендаціями стосовно надання послуг (для дітей до трьох років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності;

   - паспорта громадянина України, для іноземців та осіб без громадянства – довідки про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортного документа іноземця та посвідки на тимчасове проживання або посвідки на постійне проживання, свідоцтва про народження (для дітей віком до 14 років);

   - документа із зазначенням даних щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків або паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) отримувача;

   - документа про освіту (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації);

   - виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, затвердженою МОЗ.

       За бажанням отримувача або його законного представника чи уповноваженої особи до заяви можуть додаватися копії відповідних документів.

    Перелік державних закладів, перелік документів, необхідних для отримання реабілітаційних послуг формується Мінсоцполітики.

    Зокрема, на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики оприлюднено наступний перелік державних реабілітаційних закладів (центрів комплексної реабілітації) для осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, що належать до сфери Мінсоцполітики (соціального захисту населення):

     - Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Поділля» (м. Вінниця);

   - Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь» (м. Вінниця);

- Державна реабілітаційна установа "Центр реабілітації для осіб з інвалідністю "Донбас";

- Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Галичина» (м. Львів, смт. Великий Любінь);

- Комунальна установа «Обласний центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Відродження» Чернігівської обласної ради;

- Державний заклад "Український медичний центр реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи Міністерства охорони здоров'я України" (м.Київ).

    Комплексна реабілітація здійснюється в амбулаторних і стаціонарних умовах на безоплатній основі. 

 

 

Управління соціального захисту населення Прилуцької міської ради повідомляє про оновлення механізму забезпечення допоміжними засобами реабілітації!

 (за наявністю медичних показань)

Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до Порядку забезпечення допоміжними засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані такі засоби, їх переліку.

Оновлення порядку, насамперед, спрямоване на покращення механізмів забезпечення протезами українців, що їх потребують. Також зміни стосуються питань відшкодування коштів за допоміжні засоби реабілітації.

Серед ключових оновлень та змін:

Рішення про потребу у протезі відтепер може ухвалюватись ще мультидисциплінарною реабілітаційною командою на базі закладу охорони здоров’я, де перебуває людина. Раніше таке рішення могли ухвалювати лише ВЛК, МСЕК або ЛКК. Тепер рішення може приймати команда, яка безпосередньо працює з людиною у лікарні тривалий час та може чітко визначати її потребу.

ВЛК, МСЕК, ЛКК і мультидисциплінарні реабілітаційні команди мають користуватися єдиною формою документу, в якій повинні бути зазначені детальні функціональні характеристики засобу реабілітації. Ключова мета – полегшити пацієнту процес протезування, а протезному підприємству його роботу, визначивши в документі всі деталі.

ВАЖЛИВО: якщо в людини є чинний висновок МСЕК, довідка ЛКК або ВЛК, яка видана до набрання чинності змінами до постанови, то ніяких нових документів для забезпечення допоміжними засобами реабілітації оформляти не потрібно.

Розширено доступ до протезування. Можливість подавати заяву на протезування тепер можна й у територіальному відділенні Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Раніше таку заяву можна було подати онлайн, до управління соцзахисту населення, до ЦНАП, або через соціального працівника в лікарні, якщо він є у закладі.

Вартість протезу для дітей, що компенсується державою протезному підприємству, прирівняли до вартості протезу до дорослих. Адже комплектуючі для виробів коштують фактично однаково. Це дозволить протезним підприємствам виготовляти в Україні більш якісні дитячі протези, використовуючи сучасні комплектуючі. За виготовлені вироби підприємства отримають повне відшкодування.

Покращено механізми контролю за якістю встановлених протезів – передбачено можливість фото- та відеофіксації виробу та передачі цих даних до Фонду, за наявності згоди особи.

Передбачено можливість ремонтувати протезний виріб за кошти державного бюджету, а саме – замінювати куксоприймач та елементи кріплення, у межах гарантійного сроку. Ремонт пошкодженого внаслідок бойових дій чи збройної агресії рф протезу також покривається за рахунок коштів державного бюджету.

Встановлені за кордоном протези можуть обслуговуватись, зокрема, ремонтуватись, в Україні коштом державного бюджету у межах гарантійного терміну (після реєстрації такого виробу та особи, що його отримала, в ЦБІ).

Скорочено перелік документів для забезпечення ДЗР. Наприклад, більше немає потреби подавати довідку з місця роботи, навчання чи служби.

Ужито заходів для запобігання необгрунтованому підвищенню вартості протезів. Для цього зафіксовано період, за який протезне підприємство має виконувати калькуляцію вартості протезу та сформувати попереднє замовлення у територіальному відділенні Фонду. Для цього буде 7 днів. У разі, якщо пізніше протезне підприємство сформує більший рахунок, ніж попередній, потрібно буде надати обґрунтування такої необхідності.

Спрощено процедуру призначення крісел колісних з електроприводом – немає потреби отримувати рішення обласного МСЕК. Таким чином, призначення крісел колісних з електроприводом буде відбуватися за загальною процедурою, як і будь якого іншого засобу реабілітації

Додаткову інформацію можна отримати в управлінні соціального захисту населення Прилуцької міської ради (вул.Київська, 281, каб.№ 49, телефони 7-11-56).

 

Про надання допомоги ветеранам

У місті Славутичі Вишгородського району Київської області діє Соціально-психологічний центр, який на загальнодержавному рівні надає послуги ветеранам війни, учасникам бойових дій та членам їх сімей.

Основні види послуг, що надаються установою:

  • правові: консультації юристконсульта (в режимах офлайн і онлайн): допомога в оформленні запитів, звернень, заяв і т. інше;

  • соціальні: майстер-класи, семінари, виставки, зустрічі з фахівцями тощо;

  • психологічні: консультації психолога (в режимах офлайн і онлайн); тренінги з формування навичок першої допомоги у кризовій ситуації, профілактики девіантної поведінки та суїцидів, шляхів набуття стійкості в ситуації життєвої втрати та інших кризових подій, попередження домашнього насильства; групи підтримки для членів сімей ветеранів, бійців ЗСУ і тероборони, членів сімей загиблих бійців;

  • фізкультурно-оздоровчі: заняття у тренажерному залі; фізкультурно-оздоровчі заходи на свіжому повітрі; масаж з використанням масажного крісла;

  • інформаційні: психоедукація для цільових груп з використанням друкованих та електронних ЗМІ; розвиток спільнот ветеранів та членів їх сімей у месенджерах і соціальних мережах; заходи щодо підвищення психологічної культури цільових груп.

Також, при Центрі діє служба психологічної та правової допомоги «ТЕЛЕФОН ДОВІРИ» для ветеранів, учасників бойових дій та членів їх сімей.

Мета діяльності служби - розширення доступу до кваліфікованих психологічних послуг і правової підтримки ветеранів, УБД та їх близьких перед усім із сільської місцевості.

Номери Телефону довіри: 095 945 69 40

                                             067 850 91 16

Графік роботи: понеділок - п’ятниця з 9.00 до 18.00. Перерва з 13.00 до 14.00.

 

Інформацію про порядок та умови забезпечення професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності

Згідно «Порядку та умов забезпечення соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2017 р. № 432 (зі змінами) право на професійне навчання мають особи, які звільняються або звільнені з військової служби з числа ветеранів війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, члени сімей таких осіб, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалі учасники Революції Гідності.

На період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування дія цього Порядку та умов поширюється також на військовослужбовців (резервісти, військовозобов’язані, добровольці Сил територіальної оборони) Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, військовослужбовців військових прокуратур, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців Управління державної охорони, Держспецзв’язку, ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів військових формувань, які брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, та членів їх сімей.

Особа для отримання послуг з професійної адаптації звертається до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) або за місцем фактичного проживання (перебування) із заявою в паперовій або електронній формі.

До заяви додаються:

  • копія індивідуальної програми реабілітації (для осіб з інвалідністю внаслідок війни);

  • копія посвідчення (засвідчена підписом особи), що підтверджує наявність одного із статусів;

  • копія свідоцтва про шлюб, для дітей - свідоцтва про народження (для членів сімей осіб, які звільняються або звільнені з військової служби з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та членів їх сімей.

Послуги з професійного навчання надаються особі в порядку черговості. Особа може повторно отримати послугу з професійного навчання, але не раніше ніж через три роки після отримання такої послуги, за умови наявності підтвердженого страхового стажу не менше двох років.

Професійне навчання осіб здійснюється за денною, вечірньою (змінною), очно-заочною, дистанційною, екстернатною формою навчання, з відривом і без відриву від виробництва та за індивідуальними навчальними планами.

Строк професійного навчання осіб визначається робочими навчальними планами, робочими навчальними програмами та освітніми програмами відповідно до законодавства. У разі організації навчання за робітничими професіями строк не може перевищувати 12 місяців.

Перелік наявних освітніх програм в Чернігівській області для навчання учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів сімей загиблих військовослужбовців  (завантажити).

 

До уваги роботодавців!

Конфедерацією роботодавців України за сприяння Міжнародної організації праці розроблено практичний посібник для роботодавців «Працевлаштування осіб з інвалідністю». З ним можна ознайомитись за посиланням: https://bit.ly/46nqx0p.

Також, з метою оперативного інформування бізнесу щодо змін у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю, Конфедерацією роботодавців України розроблено Платформу «РАЗОМ», на якій розміщений зазначений посібник «Працевлаштування осіб з інвалідністю», кращі практики працевлаштування осіб з інвалідністю, аналітика, інформаційні матеріали, новини та законодавство щодо працевлаштування осіб з інвалідністю. Платформа «РАЗОМ»за посиланням: https://pwd.employers.org.ua/ua.

 

З 1 січня 2024 буде збільшено розміри державних соціальних допомог, які залежать від прожиткового мінімуму

Відповідно до статті 7 Закону України „Про Державний бюджет на 2024 рік” (далі – Закон) передбачено збільшення прожиткового мінімуму з 1 січня 2024 року.

З 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць становить – 2 920 грн, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

  • дітей віком до 6 років – 2 563 грн;
  • дітей віком від 6 до 18 років – 3 196 грн;
  • працездатних осіб – 3 028 грн;
  • осіб, які втратили працездатність, – 2 361 гривні.

Враховуючи зазначене, у 2024 році розміри окремих видів державної допомоги становитимуть: порівняльну таблицю (завантажити).

 

Український ветеранський фонд розпочав новий конкурс спільно з Громадською  організацією «Ініціативний центр сприяння активності та розвитку громадського почину «Єднання».

Громадські інституції, які працюють на підтримку ветеранів та членів їх сімей, зможуть отримати від 800 тис. грн. до 2,5 млн. грн. фінансової підтримки у межах нового конкурсу "Варто: Єднання".

Старт прийому заявок – 1 листопада 2023 року

Останній день прийому заявок – 16 листопада 2023 року (до 23:59 за київським часом).  

Сума фінансування проєктів:

Мінімальна запитувана сума на проєкт – 800 000 грн. Максимальна запитувана сума на проєкт – 2 500 000 грн.

Претендувати на отримання фінансової підтримки у рамках даного конкурсного відбору проєктів можуть:

громадські об’єднання із статусом юридичної особи (громадські організації або громадські спілки), які зареєстровані відповідно до вимог законодавства не пізніше ніж за один рік до подання заяви на участь у конкурсному відборі та мають статус неприбуткових організацій, до статутної діяльності яких належить питання щодо захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів ветеранів та членів їх сімей.

Мета програми «ВАРТО: ЄДНАННЯ»: реінтеграція та підтримка ветеранів та їхніх родин через послуги громадських об’єднань, які своєю чергою посилять свої спроможності та якість послуг у сфері захисту прав і свобод, задоволення суспільних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів ветеранів та членів їх сімей.

У рамках вищезазначеного конкурсного відбору можуть брати участь проєкти, які відповідають наступним пріоритетам:

  1. Надання менторської підтримки та консультування ветеранського підприємництва від старту до розвитку;

  1. Соціальний супровід ветеранів, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;

  1. Соціальний супровід дітей ветеранів та дітей загиблих (померлих) ветеранів війни, дітей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;

  1. Реінтеграція ветеранів та членів їх сімей до активного суспільного життя, забезпечення збереження та відновлення їх фізичного та психічного здоров’я.

Увага! Проєкт, що претендує на участь у конкурсі, має обов’язково відповідати мінімум одному із зазначених  пріоритетів.

З більш детальною інформацією щодо порядку проведення та умов участі у конкурсному відборі проєктів заявники можуть ознайомитись на сайті Українського ветеранського фонду за посиланням: https://veteranfund.com.ua/contests/varto-unity/

Подати заявку   на    участь   в    програмі  ви    можете  за    посилання: https://veteranfund.com.ua/contests/varto-unity/

Запитання  та      уточнення    надсилайте    на      електронну    пошту: [email protected]

У темі листа обов'язково вказуйте: “Варто: Єднання”. Або звертайтесь за номером телефону: +380 (98) 009 48 72.

 

Інформацію щодо участі у відборі до складу національної збірної команди України для участі у міжнародних змаганнях «United States Air Forse Trials 2024»

Міністерство у справах ветеранів України відповідно до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України на 2023 рік та на запрошення Військово- повітряних сил США (програма Air Force Wounded Warrior (AFW2) здійснює організацію та забезпечення підготовки збірної команди України для участі у 2024 році у міжнародних змаганнях “United States Air Force Trials”, які відбудуться 04-16 березня 2024 року у м. Лас-Вегасі, штат Невада, США.

З метою належної підготовки до участі у зазначених міжнародних змаганнях з 01 по 14 грудня 2023 року проводяться навчально-тренувальний збір та Всеукраїнські змагання з відбору кандидатів до збірної команди України для участі в   міжнародних   змаганнях   “United   States   Air   Force   Trials   2024” з адаптивних видів спорту.

До відбору до складу національної збірної команди України для участі у міжнародних спортивних змаганнях “United States Air Force Trials 2024” запрошуються особи, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції, забезпечення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, до здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (період з 2014 року – до сьогодні), з числа:

  • військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та особи з їх числа, які зазнали травм, поранень або захворювань під час або внаслідок виконання службових обов’язків у зоні бойових дій;

  • осіб, звільнених з військової служби, служби цивільного захисту, служби у правоохоронних органах;

             - ветеранів війни (учасники бойових дій, статус яким встановлено згідно з пунктами 21-25 частини першої статті 6 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”) та особи з інвалідністю внаслідок війни, яким статус встановлено згідно з пунктами 11-16 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

З 24 жовтня до 16 листопада 2023 року проходить реєстрація учасників зазначених змагань.

Умови проведення, анкета учасника та актуальна інформація щодо участі розміщена на сайті Міністерства у справах ветеранів України за посиланням: https://mva.gov.ua/ua/news/rozpochato-reyestraciyu-vidboru-kandidativ-do-skladu- nacionalnoyi-zbirnoyi-komandi-ukrayini-dlya-uchasti-u-mizhnarodnih-zmagannyah- united-states-air-force-trials.

Контактна особа для координації і взаємодії: головний спеціаліст відділу ветеранського спорту та реабілітації Департаменту реабілітації та медичного забезпечення Мінветеранів Анастасія ГАЛАЙКО, телефон +38 (093) 361 65 85.

 

Інформація щодо реалізації проєкту «Розвиток сімейного бізнесу ветеранів/ок»

Проєкт реалізується ГО ПРО Вімен ЮА та ГО Номад за підтримки Українського Ветеранського Фонду. Він дає змогу зняти з учасників програми стигму сприйняття «повернення з війни та неможливості себе знайти в цивільному житті».

Громадська організація ГО ПРО Вімен ЮА та ГО Номад звертається із проханням стати партнерами їх інституції у реалізації проєкту з організації безкоштовної програми розвитку сімейного ветеранського бізнесу, в тому числі бізнесу діючих військових та їх родин, а саме:

Реєстрація на програму: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSey6ynhPexn5lMhdzzmCG-_gpLmvJMU1XZy8r2bJGN0-znB-g/viewform

Програма «Розвиток сімейного бізнесу ветеранів/ок» складається з наступних блоків:

  • бізнес-табір в Карпатах протягом 7 днів;

  • менторські сесії;

  • робота з психологом;

  • допомога з подачами проєктних заявок на грантові та інвестиційні конкурси.

Багато зусиль докладається для забезпечення соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності.

ГО ПРО Вімен ЮА та ГО Номад доєднається до праці громадських організацій (спілок), що працюють з ветеранами та підсилити її.

Соціальні мережі:

https://www.facebook.com/prowomenua

https://www.facebook.com/veteranfundua

https://www.facebook.com/nomad.today

https://instagram.com/pro.women.ua

https://instagram.com/veteranfundua

https://www.instagram.com/nomad.live.today

Контактна особа для детальнішої інформації - 0952426722, Олена

 

Автошкола для осіб з інвалідністю

З метою сприяння підвищенню обізнаності осіб з інвалідністю про можливість проходження навчання керуванню транспортним засобом за державною послугою проекту Міністерства внутрішніх справ України «Автошколи для людей з інвалідністю».

Метою Проекту є розширення можливостей територіальних сервісних центрів МВС та мережі автошкіл на базі закладів вищої освіти МВС із специфічними умовами навчання для осіб з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату. В межах проекту МВС створено державну послугу з навчання керуванню транспортним засобом особами з інвалідністю та отримання ними посвідчення водія.

Підготовку слухачів із числа осіб з інвалідністю розпочато в закладах вищої освіти МВС із специфічними умовами навчання в п’яти регіонах України, зокрема у Дніпропетровській, Київській, Кіровоградській Львівській та Хмельницькій областях.

Державна послуга проекту МВС покликана створити рівні можливості для кожного, хто бажає навчитися керувати автомобілем.

Інформація про проект МВС «Автошколи для людей з інвалідністю» за посиланням: https://www.ispf.gov.ua/news/avtoshkoli-dlya-lyudej-z-invalidnistyu230719.

 

Увага ветеранам війни та членам їхніх сімей!

Стартує реєстрація на участь у проекті «Територія відновлення та розвитку, за підтримкою USAID «Економічна підтримка Східної України», де будуть проводитися безкоштовні онлайн тренінги з працевлаштування та відкриття власного бізнесу. Тренінги почнуться вже в серпні і триватимуть до листопада. По закінченню навчальних курсів ви зможете:

- майстерно писати резюме;

- проходити співбесіди;

- писати бізнес-план;

- розробити власний стартап;

- залучити кошти для відкриття власного бізнесу;

- просунути власну справу.

Спочатку на Вас чекають тренінги з психологічного відновлення, далі лекції HR спеціалістів та бізнес-тренерів щодо успішного працевлаштування та відкриття власної справи. Коли Ваш бізнес успішно стартуватиме, ми супроводжуватимемо Вас на початку вашої діяльності, надамо менторську підтримку Вашому проекту.

Проєкт реалізується ГО «СВАТОДОН» та БО «МБФ «ЗЛАГОДА»

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfQII-paU00wJRYgF47yiSfdMg1NNWxtd398htvSrQxBk4mLQ/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0
 

Інформація щодо надання безоплатної правової допомоги

Конституцією України гарантується право на безоплатну правову допомогу. Відповідно до статті 59 Конституції України кожен має право на професійну правничу допомогу.

Закон України «Про безоплатну правову допомогу» визначає  зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.

Безоплатна правова допомога - правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел 

  • безоплатна первинна правова допомога охоплює такі види правових послуг:

1) надання правової інформації;

2) надання консультацій і роз'яснень з правових питань;

3) складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);

3-1) надання консультацій, роз’яснень та підготовка проектів договорів користування земельними ділянками (оренда, суборенда, земельний сервітут, емфітевзис, суперфіцій) для сільського населення - власників земельних ділянок;

4) надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації. 

Безоплатну первинну правову допомогу надають органи виконавчої влади,  органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи приватного права, спеціалізовані установи,  центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги. 

 Безоплатна вторинна правова допомога - вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя.

  • безоплатна вторинна правова допомога включає:

1) захист;

2) здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;

3) складення документів процесуального характеру. 

Суб'єктами надання безоплатної вторинної правової допомоги в Україні є центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги та адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. 

Також повідомляємо, що офіційний веб-сайт Координаційного центру з надання правової допомоги, розміщений за електронною адресою: https://legalaid.gov.ua/

Єдиний номер контакт-центру системи безоплатної правової допомоги -  0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно в межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Відповідно до статті 101 Конституції України парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.

Кожен має право звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 55 Конституції України). Відповідно до закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» особа може звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якщо її права та свободи порушено органами державної влади, органами місцевого самоврядування та їх посадовими і службовими особами, а також юридичними та фізичними особами.

сайт: https://ombudsman.gov.ua/about

Гаряча лінія 0800-50-17-20, 044-299-74-08

Війна вплинула й продовжує впливати на наш психоемоційний стан і психічне здоров’я. У період екстрених ситуацій, однією з яких якраз є воєнні дії, у будь-кого може проявитися первинний психотичний епізод. Тобто у людини, яка раніше не мала подібних порушень, певна ситуація, події, інформація можуть спричинити небажаний вплив й прояви.

Є певні ознаки, які допоможуть зрозуміти, чи є у людини, з якою ви спілкуєтеся (зокрема, і вперше), психічні порушення. Зверніть увагу на те, як людина говорить, на особливості її поведінки та реакції. 

  • Гаряча лінія з питань попередження самогубств та підтримки психічного здоров’я – 7333 (цілодобово).

  • Телефон довіри Київського міського центру психолого-психіатричної допомоги при станах душевної кризи – (044) 456 17 02, (044) 456 17 25 (цілодобово).

  • Гаряча лінія організації «Людина в біді» – 0 800 210 160 (безоплатно, цілодобово).

 

Інформація щодо надання безоплатної правової допомоги

Конституцією України гарантується право на безоплатну правову допомогу. Відповідно до статті 59 Конституції України кожен має право на професійну правничу допомогу.

Закон України «Про безоплатну правову допомогу» визначає  зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.

Безоплатна правова допомога - правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел 

  • безоплатна первинна правова допомога охоплює такі види правових послуг:

1) надання правової інформації;

2) надання консультацій і роз'яснень з правових питань;

3) складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);

3-1) надання консультацій, роз’яснень та підготовка проектів договорів користування земельними ділянками (оренда, суборенда, земельний сервітут, емфітевзис, суперфіцій) для сільського населення - власників земельних ділянок;

4) надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації. 

Безоплатну первинну правову допомогу надають органи виконавчої влади,  органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи приватного права, спеціалізовані установи,  центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги. 

 Безоплатна вторинна правова допомога - вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя.

  • безоплатна вторинна правова допомога включає:

1) захист;

2) здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;

3) складення документів процесуального характеру. 

Суб'єктами надання безоплатної вторинної правової допомоги в Україні є центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги та адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. 

Також повідомляємо, що офіційний веб-сайт Координаційного центру з надання правової допомоги, розміщений за електронною адресою: https://legalaid.gov.ua/

Єдиний номер контакт-центру системи безоплатної правової допомоги -  0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно в межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Відповідно до статті 101 Конституції України парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.

Кожен має право звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 55 Конституції України). Відповідно до закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» особа може звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якщо її права та свободи порушено органами державної влади, органами місцевого самоврядування та їх посадовими і службовими особами, а також юридичними та фізичними особами.

сайт: https://ombudsman.gov.ua/about

Гаряча лінія 0800-50-17-20, 044-299-74-08

Війна вплинула й продовжує впливати на наш психоемоційний стан і психічне здоров’я. У період екстрених ситуацій, однією з яких якраз є воєнні дії, у будь-кого може проявитися первинний психотичний епізод. Тобто у людини, яка раніше не мала подібних порушень, певна ситуація, події, інформація можуть спричинити небажаний вплив й прояви.

Є певні ознаки, які допоможуть зрозуміти, чи є у людини, з якою ви спілкуєтеся (зокрема, і вперше), психічні порушення. Зверніть увагу на те, як людина говорить, на особливості її поведінки та реакції. 

  • Гаряча лінія з питань попередження самогубств та підтримки психічного здоров’я – 7333 (цілодобово).

  • Телефон довіри Київського міського центру психолого-психіатричної допомоги при станах душевної кризи – (044) 456 17 02, (044) 456 17 25 (цілодобово).

  • Гаряча лінія організації «Людина в біді» – 0 800 210 160 (безоплатно, цілодобово).

 

Працює електронний кабінет особи із інвалідністю.

 

До уваги!

На виконання пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №309 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю» (зі змінами), управління соціального захисту населення Прилуцької міської ради інформує про наступне.

Станом на 15.05.2023 рік зареєстровано 9 заяв щодо забезпечення реабілітаційними послугами дітей з інвалідністю згідно постанови КМУ № 309:

Реєстраційний номер заяви

Дата реєстрації

Назва реабілітаційної установи

Строк надання реабілітаційних послуг

Направлено до реабілітаційної установи

1

01.02.2023

«Міжнародний центр відновлювальної медицини»

-

Відмова від реабілітації

2

16.03.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

26.06.2023

 

3

16.03.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

26.06.2023

 

4

06.04.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

24.07.2023

 

5

26.04.2023

«Міжнародний центр відновлювальної медицини»

02.05.2023

Забезпечено

6

28.04.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

07.08.2023

 

7

08.05.2023

ТОВ «Українська готельна група» санаторій «Алмаз»

22.05.2023

 

8

08.05.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

 

 

10.08.2023

 

9

08.05.2023

КП «Санаторій матері і дитини «Пролісок»

10.08.2023

 

За додатковою інформацією звертатися до управління соціального захисту населення Прилуцької міської ради за адресою: м. Прилуки, вул. Київська, 281, каб. № 49 або за тел. 71156, 71017, окрім суботи та неділі з 8.00-12.00 та з 13.00 - 17.00.

 

Як отримати матеріальну допомогу, якщо ви постраждали від вибухонебезпечних предметів

Відповідаючи на це питання, перш за все, варто зазначити, що регулюють питання призначення допомоги Закон України «Про протимінну діяльність в Україні»  та Постанова Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2021 року № 1020 «Деякі питання призначення і виплати одноразової компенсації та щорічної допомоги, передбачених Законом України «Про протимінну діяльність в Україні».

Відповідно до українського законодавства, постраждалі від вибухонебезпечних предметів мають право на одноразову компенсацію за шкоду, заподіяну здоров’ю, та на щорічну допомогу на оздоровлення. Зокрема, це стосується дітей віком до 18 років, яким встановлена інвалідність, що пов’язана з ушкодженнями, спричиненими вибухонебезпечними предметами на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я  чи осіб від 18 років на підставі висновку медико-соціальної експертної комісії.

Який розмір державної допомоги?

Розміри компенсації та допомоги особам, що постраждали від вибухонебезпечних предметів визначають «Порядок надання одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів» та «Порядок надання щорічної допомоги на оздоровлення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів».

Отож, розмір одноразової компенсації становить:

  • для особи з інвалідністю І групи та для дитини з інвалідністю підгрупи А до 18 років – у п’ятикратному розмірі прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня поточного року для осіб, які втратили працездатність;

  • для особи з інвалідністю ІІ групи та для дитини з інвалідністю до 18 років – у чотирикратному розмірі прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня поточного року для осіб, які втратили працездатність;

  • для особи з інвалідністю ІІІ групи – у трикратному розмірі прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня поточного року для осіб, які втратили працездатність.

Щорічна допомога на оздоровлення нараховується і виплачується постраждалій особі в таких розмірах, округлених до однієї гривні:

  • особам з інвалідністю I або II групи, дітям з інвалідністю – 40 % розміру прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня поточного року для осіб, які втратили працездатність;

  • особам з інвалідністю III групи – 35 % розміру прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня поточного року для осіб, які втратили працездатність.

При цьому, у разі зміни групи інвалідності в період перебування особи з інвалідністю на обліку, допомога на оздоровлення виплачується в розмірі, визначеному для групи інвалідності, встановленої такій особі на дату призначення допомоги.

Якщо постраждала особа має право на допомогу на оздоровлення згідно із Законом України “Про протимінну діяльність в Україні” та одночасно згідно з іншим нормативно-правовим актом – допомога, за вибором самої особи, призначається лише за одним з них.

Допомога на оздоровлення виплачується постраждалій особі, якщо вона протягом поточного року не отримувала безоплатну санаторно-курортну путівку, або путівку на оздоровлення, або будь-яку грошову компенсацію замість санаторно-курортної путівки, або компенсацію вартості самостійного санаторно-курортного лікування чи щорічну допомогу на оздоровлення за рахунок державного або місцевого бюджетів.

У разі отримання постраждалою особою допомоги на оздоровлення така особа знімається з обліку для забезпечення санаторно-курортною путівкою або з обліку для отримання грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки/компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування/щорічної допомоги на оздоровлення.

Куди потрібно звернутися за допомогою?

Призначення одноразової компенсації та щорічної допомоги проводяться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення на підставі звернення постраждалої особи або її законного представника за  зареєстрованим або фактичним місцем проживання.

До заяв на отримання компенсації та допомоги надаються наступні документи:

  • копія паспорта громадянина України (або копії тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця);

  • копія свідоцтва про народження постраждалої дитини віком до 14 років;

  • копію реєстраційного номера облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

  • рішення районної, районної у м. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради або суду про встановлення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, опіки, піклування, або про влаштування таких дітей на цілодобове перебування до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, або рішення районної, районної у м. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті ради про влаштування дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу;

  • копію довідки медико-соціальної експертної комісії про групу і причину інвалідності (особам віком від 18 років) або копію висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про встановлення категорії “дитина з інвалідністю” (дітям віком до 18 років).

Важливо пам’ятати, що одноразова компенсація призначається за умови, що звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через 60 календарних днів після встановлення зв’язку інвалідності з ушкодженнями, спричиненими вибухонебезпечними предметами, а щорічна допомога – за умови подання звернення до 15 жовтня поточного року за зареєстрованим або фактичним місцем проживання, важливо, що таке звернення подається щороку.

Інформація про методичні рекомендації щодо евакуації людей з інвалідністю та посібник для органів і закладів, залучених до організації та надання допомоги й послуг населенню при гуманітарному реагуванні «Інклюзія осіб з інвалідністю при гуманітарному реагуванню».

Методичні рекомендації щодо евакуації людей з інвалідністю (завантажити).

Інклюзія осіб з інвалідністю при гуманітарному реагуванні (завантажити)

 

Надання підтримки особам з інвалідністю внаслідок війни

Повідомляємо, що Порядком реалізації спільного з Міжнародною Федерацією Товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Товариством Червоного Хреста України проекту щодо надання підтримки особам з інвалідністю внаслідок війни, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 року № 1393, визначено процедуру отримання особами з інвалідністю внаслідок війни грошової допомоги.

Право на зазначену грошову допомогу мають повнолітні громадяни України, яким відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” надано статус особи з інвалідністю внаслідок війни I або II групи та відомості про яких внесені до Єдиного державного реєстру ветеранів війни.

 Для отримання грошової допомоги заявник подає заяву в електронній формі шляхом її заповнення з використанням технічних засобів Мінветеранів.

 Заява на отримання грошової допомоги формується в електронній формі на вебсайті eveteran.gov.ua після проходження заявником електронної ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

 У заяві зазначаються такі відомості:

 1) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

 2) стать;

 3) дата народження;

 4) реєстраційний номер облікової картки платника податків (серія та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, у разі коли особа через свої релігійні переконання відмовилася в установленому порядку від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку в паспорті);

 5) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

 6) відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування);

 7) серія та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

 8) контактні дані (номер телефона та адреса електронної пошти);

 9) серія, номер, дата видачі та закінчення строку дії посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни;

10) група інвалідності, дата встановлення інвалідності;

11) міжнародний номер банківського рахунку IBAN, найменування банку.

 Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник.

Виплата грошової допомоги здійснюється на банківський рахунок заявника у розмірі 4000 гривень на місяць протягом чотирьох місяців.

 У разі ненадходження коштів або виникнення потреби в зміні міжнародного номера банківського рахунка IBAN заявник може повторно подати заяву на отримання грошової допомоги. Заявнику надається можливість подати не більше однієї заяви впродовж одного календарного дня.

 

Соціальна реклама "Безбар’єрність – це…."

 

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю завжди готове допомогти особам з інвалідністю пройти професійну підготовку, перепідготовку або підвищити кваліфікацію

Перший крок. Заявник звертається (із заявою) до відділення Фонду за місцем реєстрації і надає наступні документи:

  • копію паспорта, а також, за потреби, копію паспорта законного представника особи з інвалідністю, документа, що підтверджує його повноваження;

  • копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ( у разі якщо заявник – фізична особа є внутрішньо переміщеною особою ) згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 ( у реакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року №636);

  • копію свідоцтва про народження дитини з інвалідністю, копію паспорта законного представника дитини з інвалідністю, документа, що підтверджує його повноваження;

  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або паспорта з позначкою щодо наявності права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера;

  • копію довідки МСЕК про встановлення інвалідності (для дітей з інвалідністю – висновок ЛКК);

  • копію індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю;

  • копію документа державного зразка про освіту (повну загальну середню освіту, базову освіту);

  • копію сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти (за наявністю);

  • повідомлення начального закладу, що підтверджує його готовністю надати освітні послуги особи з інвалідністю;

  • документ, що підтверджує вартість надання освітніх послуг за навчальний рік посеместрово;

  • копію ліцензії ВНЗ та сертифіката про акредитацію за обраною спеціальністю за ступенем освіти.

Другий крок. Між надавачем освітніх послуг, платником (відділенням Фонду) та одержувачем послуг (студентом, учнем) укладається договір про відшкодування навчальному закладу вартості навчання та перекваліфікації особи з інвалідністю.

Третій крок. Відділення Фонду відшкодовує навчальному закладу витрати за навчання осіб з інвалідністю в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом на відповідний бюджетний рік, у міру надходження коштів з Державного бюджету Країни шляхом посеместрового переказу коштів на рахунок навчального закладу в безготівковому порядку за умови відсутності в особи з інвалідністю незадовільних оцінок за результатами екзаменаційної сесії за попередній семестр.

За більш детальною інформацією звертайтеся до Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю: 14017, м. Чернігів, вул. В.Радченка,14, тел.:(0462)67-28-51.

Переглядів:4478