Виконання ремонтних робіт вулично-шляхової мережі

11 травня 2016

У місті Прилуки протяжність доріг становить близько 73 км, що рівняється близько 500 тис.кв.м. асфальтобетонного та бетонного покриття. Враховуючи основні складові, які призводять до руйнації верхнього шару дорожнього одягу, а саме: фізичний знос, рух великовагового транспорту, відсутність виконання робіт з капітального ремонту констатуємо той факт, що загальна площа руйнації верхнього шару дорожнього одягу становить близько 35-40 %, тобто щонайменше 175 тис.кв.м. асфальтобетонного та бетонного покриття потребує ремонтних робіт, звісно у тому рахунку і аварійна ямковість, і розшивка та герметизація швів.

Окремо зазначаємо, що ремонт земляного полотна, який включає виконання робіт з досипання узбіч, ліквідації промоїн та улаштування водовідведення не входить до вищенаведеного переліку.

Відзначимо такий факт, що ремонтні роботи з поточного ремонту необхідно проводити кожні 8 років, а капітальний ремонт — кожні 12 років.

Для того, щоб виконати роботи з поновлення верхнього шару дорожнього одягу можливо використання різних методів, як то так званих традиційних методів, а саме: метод використання гарячих асфальто-бетонних сумішей, метод холодного асфальтування, метод просочення чорним щебенем, так і інших, а саме: пневмоструменевий метод, інфрачервоний метод розігріву асфальто-бетонних сумішей. У нашому місті до цього року використовувався лише традиційний метод використання гарячих асфальто-бетонних сумішей, оскільки ми маємо справу із значними ураження дорожнього полотна.

У першому півріччі 2016 році запропоновано до виконання роботи з поточного ремонту площею близько 15 тис.кв.м., що включає також і роботи по асфальтуванню тротуарів, в'їздів та проїздів, та роботи з капітального ремонту площею близько 5 тис.кв.м. Перед початком робіт створюється комісія по обстеженню стану дорожнього покриття вулично-шляхової мережі, до складу якої входять заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, інспектор Прилуцького відділу поліції головного управління національної поліції у Чернігівській області, начальники управлінь міської ради, директор комунального підприємства — балансоутримувача вулично-шляхової мережі міста, керівник будівельного профільного підприємства, депутати міської та обласної рад, які спільно визначають першочерговий перелік вулиць — лінійних об'єктів, що потребують поточного ремонту. У своїй роботі комісія враховує звернення прилучан до міської ради, результати зустрічей міського голови з жителями мікрорайонів міста та напрацювання спеціалістів управління житлово-комунального господарства та управління капітального будівництва, які мають базову інформацію з даного питання.

Послідовність подальших дій визначається нормативно-правовою документацією та полягає у складанні та затвердженні дефектних актів, у яких визначаються види робіт, як наприклад: нарізання швів наріжчиком, розливання в'яжучих матеріалів, ямковий ремонт покриття доріг одношарового відповідної товщини, улаштування одношарових основ та визначаються фізичні об'єми виконання робіт. Наступний крок — визначення, погодження та затвердження замовником та виконавцем робіт договірної ціни згідно ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 “Правила визначення вартості будівництва”, складання та перевірка локального кошториса, що включає перелік робіт та підсумкової вартості ресурсів, де зазначені витрати труда, будівельні машини та механізми, будівельні матеріали, вироби, констукції та витрати енергоносіїв для усіх машин.

Документація погоджується управлінням капітального будівництва, що виконує функції технічного нагляду, діючи на підставі положення. Після підписання договору на виконання робіт між замовником та підрядною організацією виконавець здійснює визначені ремонтні роботи, які контролюються як на стадії підготовчих робіт, так і на стадії будівельно-ремонтних спеціалістами управління капітального будівництва. Технічному контролю підлягають якість виготовленої асфальтобетонної суміші (тип, дата випуску, час та температура відвантаження, вага), влаштування асфальтобетонного покриття (рівність, щільність та чистота основи, рівномірність влаштування щебенової основи за умови її наявності, розливання в'яжучи матеріалів, товщина укладеного шару, рівність, температура укладання суміші, укочування та правильність проходу котів).

Виявлені при укладанні та ущільненні недоліки негайно ліквідовуються. Ділянки покриття, які після ущільнення мають велику пористість або на яких суміш виявилась недоброякісною, підлягають вирубуванню, закладанню якісним матеріалом та ущільненню котками. Слід зазначити, що усі підрядні організації у цьому році мають однакові гарантійні зобов'язання, що становлять 36 місяці.

Після закінчення виконання робіт підрядна організація надає замовнику документацію, до переліку якої належать довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2) та підсумкова відомість ресурсів по кожному лінійному об'єкту.

Прилуцька міська рада

Переглядів:120