Про Автоматизовану систему муніципальної статистики

29 серпня 2016

29 серпня 2016 року міський голова Ольга Попенко провела нараду із заступниками; начальниками управлінь, відділів та завідувачами секторів міської ради; головами комітетів самоорганізації населення; керівниками: комунальних підприємств, державних установ, соціальних служб, Прилуцького відділу поліції головного управління Національної поліції в Чернігівській області та Прилуцького міськрайонного відділу УДСНС України у Чернігівській області.

По питанню «Про автоматизовану систему муніципальної статистики» проінформувала головний спеціаліст відділу економіки міської ради Олена Канавець, яка закцентувала, що в рамках проекту «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС), що реалізується Асоціацією міст України та Федерацією канадських муніципалітетів 16 серпня проведено другий семінар для регіональних координаторів Автоматизованої системи муніципальної статистики (АСМС) міст-членів АМУ.

Наголосила, що в семінарі взяли участь представники – Житомирської, Київської, Полтавської, Сумської, Черкаської та Чернігівської областей України. Провела навчання консультант АМУ Надія Єременко.

Олена Канавець розповіла, що в ході роботи заходу було розглянуто такі питання: АСМС – сучасний інструмент муніципального управління; система показників АСМС; шаблон для збору даних; практичні рекомендації по збору даних; он-лайн робота з системою; побудова звітів.

З лютого 2016 року в рамках угоди з Федерацією канадських муніципалітетів Асоціація міст України долучилася до проекту «Партнерство для розвитку міст (ПРОМІС)». Одним із важливих для АМУ компонентів проекту є подальший розвиток Автоматизованої системи муніципальної статистики (АСМС).

АСМС – це електронна система збору, збереження та обробки інформації про основні сфери життєдіяльності територіальних громад та діяльності органів місцевого самоврядування. АСМС дає змогу органам місцевого самоврядування накопичувати дані муніципальної статистики протягом тривалого періоду та проводити відповідні порівняння як у межах однієї територіальної громади, так і для різних територіальних громад.

АСМС була розроблена та впроваджена у 2011-2013 роках з ініціативи АМУ в рамках попереднього проекту Федерації канадських муніципалітетів – проекту «Місцевий економічний розвиток міст України».

Основна мета розробки:

  • надати органам місцевого самоврядування дієвий інструмент ефективного управління громадою (знати чим управляти – вирішувати як управляти)

  • АМУ - для лобіювання спільних інтересів самоврядних територіальних громад перед органами влади вищого рівня

Передумови розробки:

  • Наявність широкого спектру статистичної інформації в сфері місцевого самоврядування (власні системи моніторингу міст, статистична звітність підприємств, організацій, установ, збір інформації для ПСЕР, щорічні випуски АМУ “Фінансовий стан міст”, “Соціально-економічні показники міст”).

  • Готовність і здатність багатьох керівників громад працювати прозоро, аналізувати динаміку розвитку своїх територій, вивчати передові практики та запроваджувати їх в своїх громадах.

  • Наявність позитивного досвіду створення і функціонування подібних систем (Канада, Польща, Норвегія).

Участь територіальних громад в АСМС:

  • Участь територіальних громад в АСМС є добровільною та безкоштовною.

  • Внеском громад в розвиток системи є розміщення в ній (через веб-сторінку) щорічно, раз на рік результатів життєдіяльності своєї громади в різних сферах.

  • Відповідно до методології АСМС в органах місцевого самоврядування за це відповідає спеціально призначена посадова особа – координатор, яка забезпечує збір інформації з різних управлінь та відділів, та направляє через мережу Інтернет уже сформовані необхідні таблиці з даними до бази даних системи.

Що можна знайти в АСМС:

На даний час описані та включені до АСМС наступні.

Сфери життєдіяльності територіальних громад:

населення, його склад, доходи та зайнятість;

місцевий бюджет (доходи та видатки);

економічний розвиток;

комунальне господарство (водопостачання, водовідведення, теплопостачання, благоустрій

(озеленення, освітлення, дороги, кладовища), поводження з твердими побутовими відходами,

обслуговування житла);

громадський транспорт;

охорона здоров’я;

освіта;

соціальний захист;

культура та мистецтво.

Усього 15 сфер, близько 900 показників, з них 150 ключових. Статистичні показники розміщені Exel таблиці.

Як цим можна скористатись:

  • Кожне місто, що є учасником АСМС ( їх більше 80) надало інформацію до бази даних системи, відповідно може скористатись як власною інформацією з різних сфер самоврядування, так і інформацією міст подібних за певними критеріями (кількістю населення, статусом, географією тощо).

  • Основним «продуктом» АСМС є три види звітів в табличному та/ або графічному вигляді, які можна легко сформувати, переглянути, зберегти чи роздрукувати, слідуючи за підказками системи. Це звіти: «Моє місто», «Порівняння міст», стандартний звіт (за цілою низкою ключових, наперед визначених показників).

Отже, на веб-сайті Асоціації міст України є відповідний розділ «Муніципальна статистика», що розміщується з правої сторони.

Доступ обмежений до інформації, тому щоб переглянути чи внести інформацію до Автоматизованої системи муніципальної статистики передбачено логін і пароль.

Чому це вигідно містам

  1. інформація про місто, його життєдіяльність компактно сформована в організовану електронну базу даних без додаткових технічних і матеріальних затрат з боку міст, оскільки розміщена і обслуговується на сервері АМУ. Це дає можливість при мінімумі затрат часу і робочої сили максимально швидко знаходити потрібні дані, аналізувати їх, оперувати ними, використовувати їх при прийнятті управлінських рішень;

  2. інформація АСМС по кожному конкретному місту – це фактично готова інформація для складання профілю громади, інвестиційного паспорту та інших подібних документів, звітів в тому числі для різних категорій споживачів;

  3. інформація АСМС найбільше потрібна для обґрунтування прийняття виваженіших оперативних та стратегічних управлінських рішень в різних сферах діяльності. Її аналіз дає можливість виявити проблемні (слабкі) місця в розвитку громади, визначити головні напрямки розвитку та діяльності;

  4. інформація АСМС фактично є базовою та кількісною характеристикою для оцінки ефективності діяльності ОМС, зокрема в частині надання послуг населенню;

  5. Інформацію АСМС доцільно використовувати для забезпечення прозорості діяльності АСМС та інформування громади про діяльність місцевої влади;

  6. інформація АСМС – основа для проведення порівняльного аналізу територіальної громади, можливість дізнатись кількісну інформацію про інші міста України, виявити кращі результати та передовий досвід, вивчити та застосувати його;

  7. використання АСМС як сучасного інструменту управління, свідчить про високий рівень менеджменту в ОМС та покращує імідж влади як серед посадовців, так і серед пересічних громадян.

Інформація, яка розміщена у системі за чотири роки. Протягом наступних двох тижнів відділом економіки збір та оформлення статистичної інформації за 2015 рік. До управлінь та відділів, секторів ми надамо відповідні форми для заповнення.

Міський голова Ольга Попенко проаналізувала виконання доручень, даних на апаратних нарадах, звернень громадян та суб’єктів господарської діяльності, дала ряд доручень та підвела підсумки наради.

Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю міської ради

Переглядів:106