«Кроки проведення самооцінювання діяльності закладу дошкільної освіти»

24 грудня 2021

Протягом грудня 2021 року консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Тетяна Зубко провела консультативні зустрічі з представниками робочих груп по здійсненню самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладів дошкільної освіти.

У ході зустрічі консультантка разом з адміністрацією дошкільного навчального закладу № 8 Центру В.О. Сухомлинського Оленою Ляшенко, Іриною Волошиною та представниками робочих груп обговорила кроки проведення комплексного самооцінювання діяльності ЗДО, запропонувала алгоритм дій із самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів закладу, проаналізувала адаптовані критерії, правила і процедури оцінювання чотирьох напрямами «Освітнє середовище», «Педагогічна діяльність», «Здобувачі освіти», «Управлінська діяльність», які розробили робоча команда педагогів.

Під час консультативної зустрічі з адміністрацією дошкільного навчального закладу № 9 Людмилою Шинкаренко, Світланою Бурдюг та представниками робочої групи по здійсненню самооцінювання освітнього середовища обговорила кроки проведення самооцінювання, розповіла про вимоги (правила), критерії та індикатори оцінювання, які слід застосовувати закладу дошкільної освіти під час процедури самооцінювання; акцентувала увагу на формуванні культури взаємоповаги, толерантного ставлення один до одного; наголосила, що при проведенні ефективного та якісного самооцінювання освітніх та управлінських процесів закладів освіти важливо проаналізувати освітнє середовище за трьома вимогами:

• створення безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей і праці;

• відсутність будь-яких форм насильства та дискримінації;

• формування інклюзивного, безпечного, розвивального та мотивуючого освітнього простору.

Також консультант звернула увагу на застосуванні методів збору інформації та їх взаємозв’язку у процесі самооцінювання:

• спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності дітей у закладі освіти);

• вивчення документації;

• опитування (анкети, інтерв’ю).

Така форма консультативної роботи є прийнятною для педагогічних працівників, бо є можливість не лише прослухати інформацію, а й поставити до консультанта Центру запитання, які виникають у процесі опрацювання даної інформації.

Переглядів:119