Чергове засідання воркшопу для працівників освітніх закладів

10 квітня 2024

09 квітня 2024 року фахівці двох Центрів (Інклюзивно-ресурсного та Професійного розвитку педагогічних працівників) зібралися на продовження запланованого воркшопу, спрямованого на підвищення рівня компетентності педагогів ІРЦ з питання критеріїв оцінювання здобувачів освіти відповідно до вимог Нової української школи (НУШ).

З даної теми консультанти Прилуцького ЦПРПП Тетяна Караулова й Ніна Лобода продовжили інформувати фахівців ІРЦ щодо  поточного, формувального та підсумкового оцінювання здобувачів освіти відповідно до вимог НУШ.

           Тетяна Караулова зупинилася на оцінюванні учнів 1-4 класів. Звернула увагу на те, що в початковій школі виділено два цикли навчання: перший – адаптаційно-ігровий (1 – 2 класи); другий – основний (3 – 4 класи). Метою першого циклу навчання, відповідно до його назви, є природне входження дитини в шкільне життя, послідовна адаптація до нового середовища; буде запроваджено описове формувальне оцінювання, традиційних оцінок не буде; найважливіше завдання вчителя – підтримувати в кожному учневі впевненість і мотивацію до пізнання. Метою другого циклу є здійснення навчального процесу з концентрацією педагогічної уваги на формуванні в учнів відповідальності і самостійності; підготовка до успішного навчання в основній школі й передбачено оцінювання, а вже бальне воно чи рівневе вирішується педагогічною радою ЗЗСО. Також Тетяна Григорівна ознайомила з  метою і головними компонентами концепції НУШ, ключовими компетентностями, актуальністю детиноцентризму.

           Ніна Лобода, консультант Прилуцького Центру ПРПП представила повну характеристику формувального оцінювання, його основну мету: підтримка поступального розвитку та дій здобувачів освіти, зауважила на акцентуації досягнень учня, а не  на помилках. Ознайомила фахівців ІРЦ з етапами та елементами формувального оцінювання, його принципами, видами, методами та інструментами оцінювання. Наголосила на важливості описового оцінювання, яке повинно передувати бальному чи рівневому, а також ознайомила з корисними медіа-інструментами для роботи зі здобувачами освіти, які мають сенсорні та ін. порушення розвитку.

          Наприкінці робочої зустрічі консультанти ЦПРПП надали практичні матеріали для використання в роботі як з нормотиповими дітьми, так і з дітьми, які мають особливі освітні потреби та відповіли на безліч запитань фахівців та директора ІРЦ.

            Зустріч пройшла змістовно, дієво, насичено та пізнавально.

           Фахівці та керівник ІРЦ Прилуцької міськради щиро дякують керівнику, Світлані Черняковій, та фахівцям, Тетяні Карауловій і Ніні Лободі, Прилуцького центру професійного розвитку за можливість компетентної реалізації запиту й співпрацю!

Переглядів:28