«Інклюзія в дошкіллі. Від навчання до досконалості»

23 травня 2024

У рамках роботи постійно діючого семінару-практикуму асистентів вихователів закладів дошкільної освіти м. Прилуки «Інклюзія в дошкіллі. Від навчання до досконалості», 22 травня 2024 року, на базі інклюзивно-ресурсного центру, відбулося ІІ засідання з теми  «Інноваційні технології у роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби та запобігання емоційному вигоранню педагогів» за участю Ірини Огорілко, психолога Прилуцького центру профрозвитку педагогічних працівників.

 

Зі вступним словом до присутніх звернулася Вікторія Кабанець, директор ІРЦ Прилуцької міської ради, яка ознайомила  присутніх з порядком денним засідання, запропонувала переобрати секретаря семінару практикуму, у зв’язку з кадровими змінами, наголосила на актуальності використання інновацій у роботі з дітьми, що мають ООП та зазначила важливість ментального здоров’я педагогів, адже робота в умовах воєнного стану та ще й з дітьми, що мають різні психофізичні порушення, вимагає неаби яких ресурсів як фізичних так і психологічних. Тому вміння протидіяти власному емоційному вигоранню сьогодні є особливо потрібними, що й спонукало нас до планування спільної роботи з Іриною Огорілко (психологом ЦПРПП) з метою проведення психологічного інтерактиву.

Наталія Кореняк, фахівець (консультант) ІРЦ, зазначила, що реалізація нових векторів розвитку освіти потребує використання інноваційних технологій у роботі з дітьми, в т.ч. з особливими освітніми потребами, творчого пошуку нових або вдосконалення наявних концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвих змін у змісті, формах і методах навчання, виховання. Пояснила принципи сучасних  інноваційних технологій, окреслила мету їх застосування та зосередила увагу безпосередньо на ігрових, інформаційно-комунікаційних, комунікативних, інтерактивних,  арт-терапевтичних, квест та здоров’язбережувальних технологіях, технологіях «Створення ситуації успіху»  та інших. Асистенти вихователів ознайомилися з корекційними технологіями:

  • АВА (поведінкова терапія)

  • Анімалотерапія (корекція та лікування за допомогою тварин)

  • Баламетрикс (К.Белгау)

  • Кінезіотерапія (лікування рухом)

  • Метод Томатіс (сенсорно-звукова стимуляція)

  • Методика сенсорної інтеграції та стимуляції

  • РЕСS система комунікації за допомогою карток

  • SONE-RISE програма(наслідування стереотипним діям дитини)

  • Снузелен-терапія (взаємодія відчуття та емоцій)

  • ТЕАССН- структуроване навчання

  • Холдинг-терапія ( утримання дитини до повного її розслаблення)

та розвивальними технологіями:

  • Методики: Воскобовича,  Глена Домана, Железньових, Зайцева, Кюїзенера, Сесіль Лупан, Марії Монтесорі, Нікітіних, Макото Шічіда

  • Система Дьєнеша

  • Навчальна система Нумікон (особливо ефективна при формуванні математичних навичок у дітей з синдромом Дауна)

  • Методика розвитку міжособистісних стосунків (С. Гаістін, Р. Шолі)

  • МАКАТОН (абревіатура: Маргарет, Кейт, Тоні) – поєднання мови жестів (відмінної від мови жестів для осіб з порушенням слуху), візуального ряду і підкріплення

  • Метод К.С. Лебединської, О.С. Нікольської

  • Метод «ігрового часу» (С. Грінспан)

  • Мнемотехніки.

Досвідом роботи з використання карток PECS, як інноваційного засобу альтернативної комунікації з дітьми, що не говорять або мають ментальні чи ін. порушення, поділилася Лариса Горбачевська, асистент вихователя ЗДО №10 м. Прилуки.

У другій частині семінару Ірина Огорілко, психолог Прилуцького ЦПРПП, провела психологічний інтерактив з асистентами вихователів попередньо зазначивши, що психологічна підтримка педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, є вкрай необхідною, адже вони несуть на собі важку ношу супроводу таких дітей і тому  повинні відповідально ставитися до свого ментального здоров’я. Адже від того, наскільки вони будуть в ресурсі, у великій мірі залежить і те, наскільки ресурсними будуть діти, якими ці педагоги опікуються.

У першому блоці психологічного інтерактиву учасниці актуалізували свої знання про професійне та емоційне вигорання, переглянувши короткий інформаційний відеоролик. Далі присутні активно долучалися до виконання різноманітних технік «Заземлення», «Квадратне дихання», «Контраст», «Малювання дихання», «Ресурсна абетка» та вправи Джейкобсона.     

Підсумовуючи інтерактивну роботу асистентів вихователів інклюзивних груп ЗДО, психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко, наголосила на тому, що ресурсна активність має бути кожного дня.

Наприкінці засідання присутні обговорили ряд організаційних питань, що стосуються безпосередньо роботи  інклюзивних груп та супроводу осіб з ООП.

Фахівці Центрів дякують педагогам за активність та співпрацю й бажають приємного й ресурсного літнього відпочинку!

Переглядів:36