Інформуємо, консультуємо, допомагаємо

18 липня 2022

Працівники КУ «Прилуцький центр ПРПП» Прилуцької міської ради опрацювали нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти», матеріали Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПНУ, обрані педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти м. Прилуки модельні програми, спрямовані на реалізацію вимог Державного стандарту базової середньої освіти, та розробили «Рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу в 5 класах ЗЗСО м. Прилуки за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» у 2022-2023 н.р.

Дані рекомендації направлені для практичного використання педагогічними працівниками 5-х класів закладів загальної середньої освіти м. Прилуки, які із 1 вересня 2022 року приймають естафету впровадження реформи НУШ, та для практичних психологів, класних керівників, які повинні забезпечити психолого-педагогічний супровід учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні.

Це означає, що на педагогів чекають суттєві зміни в освітньому процесі, опанування нових підходів до навчання та ще безліч інновацій! Їм доведеться працювати за новим Державним стандартом базової середньої освіти та Типовою освітньою програмою для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.

Працівники Центру професійного розвитку сподіваються, що дані рекомендації допоможуть педагогічним колективам закладів загальної середньої освіти міста впроваджувати інноваційні підходи до структури та змісту навчання, стати індивідуальними, мати своє бачення організації освітнього процесу. Заклади освіти, педагоги отримали повну академічну свободу. А це значить, що вони самостійно обирають предмети та інтегровані курси, можуть їх перекомбіновувати на рівні освітньої програми закладу з урахуванням побажань учнів та їхніх батьків; складають свій варіативний типовий навчальний план; модифікують для себе модельну навчальну програму (МНП); мають право розробляти навчальні програми на основі МНП та затверджувати їх педагогічною радою; обирають форми організації освітнього процесу в залежності від наявних матеріально-технічних, кадрових, навчально-методичних, інформаційних ресурсів; можуть організувати здобуття освіти за індивідуальною освітньою траєкторією.

Акцентуємо увагу, що заклади освіти мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання п’ятикласників за рішенням педагогічної ради.

За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою; заклад освіти може визначити адаптаційний період, впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання; може відмовитись від оцінювання навчальних досягнень учнів з деяких предметів освітніх галузей.

Є свої особливості і щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, яке здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру.

Кожен заклад може мати власні, адаптовані критерії оцінювання, з якими обов’язково повинні бути ознайомлені всі учасники освітнього процесу.

Відображенням результатів навчальних досягнень здобувачів освіти 5 класу стане Свідоцтво досягнень, яке заклад освіти теж може модифікувати під свою освітню програму.

Отже, змін багато, тим паче, що ці зміни проходять у складний для України час, пов'язаний із російською агресією проти нашої держави, саме тому, кожен заклад загальної середньої освіти нашого міста повинен зробити усе можливе, щоб освітній процес у їхньому закладі був зручним, гнучким – таким, де прислухаються до думки учнів, де панує співпраця та взаєморозуміння, а працівники Центру професійного розвитку завжди раді надати інформацію та провести консультацію для педагогічних працівників закладів освіти міста з даного питання.

 

Директор КУ «Прилуцький центр ПРПП»

Прилуцької міської ради

Світлана Чернякова

Переглядів:131